vhc startar säsongen med att köra över nacka borta sen fortsätter de med åkers hemma därefter tja vem vet

Yes! VHC börjar mot Nacka borta! 14 september 19.00 i Nacka ishall. Deeeerby! Fy fasen vad härligt! Undra just om jag kan ta mig dit? Hoppas på det 🙂

Om man kollar Truppnytt på SHLs sida så är det bara två konstaterade med kontrakt, tränarna, resten är rykten. Ska bli väldigt intressant att se vilka som blir kvar och vilka som sticker eller blir utbytta.
Enligt ryktet ska både #4 och #16 flyttas till B-laget. Och eftersom jag inte vet mer än det jag ser så kan jag säga – Fasen vad trist.

#4 är en brunkarspelare som jag gillar. Han har hockeyhjärta.
#16 är en spelare som jag tycker utvecklas hela tiden och det skulle vara intressant att se fortsättningen.

Men som sagt, det är ju jag. Kommer det in spelare med mer rutin, bättre teknik, ännu större hockeyhjärta och iskyla i skallen, tja, då blir det bra (ändå) 🙂

Kikade in i SHLs gästbok och en person som kallar sig ”Tinge” har fått för sig att serien slutar på följande vis:

1. Huddinge
2. Nyköping
3. Visby
4. Åkers
5. Nacka
6. Wings
7. Nynäshamns
8. Vallentuna
9. Järfälla
10. Värmdö

Det tipset lämnades den 11 juni i år. Jojo, vi får väl se. Vänd på tabellen! 😉
Jag tror så här –

1. Huddinge
2. Visby
3. Värmdö
4. Nyköping
5. Nacka
6. Wings
7. Nynäshamn
8. Åkers
9. Vallentuna
10. Järfälla

Men men, den som lever får se. Okej då, jag är väl kanske en aaaning partisk vad gäller VHC men vad fan, man kan väl få hoppas?
Jag har absolut ingen grund att stå på eftersom jag vet väldigt lite om lagen och säsongen inte börjar förrän i höst men som sagt, gissa och hoppas 🙂


One Comment on “vhc startar säsongen med att köra över nacka borta sen fortsätter de med åkers hemma därefter tja vem vet”

  1. […] Inlägget skrev jag 2011-06-16 – vhc-startar-sasongen-med-att-kora-over-nacka-borta-sen-fortsatter-de-med-akers-hemma-darefter-tja-ve… […]


Lämna en kommentar