Gamla bloggbesökare hittar hit, djurpoliser i Sverige tack och en önskan blev två.. :)

Hmm.. det är fortfarande besökare som kommer från gamla bloggen och hit.. 😕 Och två sökningar på en av ES bästa Brynäsare, Andreas Dackell. 🙂

Nu har Leos matte tagit över hans blogg totalt! Men det gör inte så mycket för hon skriver kloka saker.. 😉
Inlägget är väl värt att kasta ett getöga eller två på.
Debattera mera säger jag, annars händer det ju inget (det enda som händer är att mina fingrar snubblar på tangenterna när jag tänker fortare än jag skriver.. *ler*)

Det där med djurpoliser har jag diskuterat mååånga gånger… Med hundägare, icke-hundägare, poliser och diverse annat löst folk. Och gissa vad? Samtliga (!) jag har pratat med är positiva till det! Däremot vill de poliser jag diskuterat med, inte att dessa djurpoliser ska vara just poliser. De ser hellre att det är djurvårdare som vidareutbildas i skydd osv, och där håller jag med. Polisens resurser är tighta som de är redan, och det knallar omkring ett aaantal arbetslösa djurvårdare i det här landet som inte vill annat än att jobba för djurens väl och ve.
Så varför är det inte prioriterat hos ”de där uppe”? Visst, barn å gamla å hemlösa å fan o hans moster är ju självklart viktiga de också, men varför hamnar alltid de (nu pratar jag inte bara fyrbentingar) som inte kan tala för sig, i skymundan? 😕
Just för att de inte kan säga sin mening antagligen, de utnyttjas och glöms bort, för att de inte har en egen röst.. *funderar* Helt sjukt ju..

Något annat som är helt sjukt *sneglar på klockan* är att klockan snart är halv tre och jag har glömt sätta på nytt kaffe! *gapar förvånat* Jag måste vara sjuk… 😛

Dagens önskning; En massage! Snäääälla! Är så jädras spänd i rygg och axlar.. *tittar uppåt* Äh… sånt där har väl inte Han tid med? Han ser väl till att hans små skötebarn (HV71) mår bra.. 😛 Åååååh vad jag önskar (oj! En till) att Linköping överraskar och tar hem hela alltet! SM-guld till Linköping! Yeeeaay! 😀

Andra bloggar om: , , , ,



Lämna en kommentar