Det är ju katastrof att se ut så här, försvunna bilder o nu drar Bäckis igen… *suck, redigerare* ;P

Kom på ett till citat från Östervåla-trippen.. På väg dit var det självklart pastasallad (som lagledarn stått och fixat! Jag har sagt det förr, hon är bra hon) och när jag är på väg tillbaka till min plats, med tallriken i handen, säger matris;
”Men? Ska du inte ha nån dressing?”
Jag skakar på huvudet. Han fortsätter;
”Men det är ju den man blir snygg av!”
Jag funderar någon millisekund och säger;
”Men jag är ju så himla snygg redan! … det skulle ju bli katastrof om jag blev snyggare!”

Vadårå? Det är ju ingen som säger det till mig nångång så då får jag ju säga det själv! Eller ja.. det räcker ju med att jag tittar i spegeln.. 😛 Vissa dagar i alla fall.. Andra dagar ser jag mig i spegeln, skakar på huvudet och suckar trött; ”Nähädu lilla stumpan, gå å lägg dig igen” *garvar*

Pelle Boersma summerar matchen mellan HV71 – Brynäs och säsongen på BIFs hemsida.

Han skriver bra, men jag fick lära mig en sak av en mycket klok man, att det som varit har varit. De beslut man tog just då var rätt fattade i den sekunden, och det är inget att göra nåt åt. Se framåt, istället för bakåt.

Jag menar, det går snabbt i hockey. En passning som ena sekunden är helt rätt, blir helt fel för att yttre faktorer (dvs motståndare, inslängda trosor på isen, domargriller i vägen osv) ändrar puckens riktning åsså blir det knas..

Om ni har möjlighet hittar, så föreslår jag att ni kollar på Jimmy Wixströms (har jag för mig att han hette) bilder från matchen. Min nya favoritbild är bilden på domarn som håller Angells ansikte i sina händer och kommentaren till bilden är, i stort, ”Domarn vet hur man tystar en buse”
Försöker hitta bilderna på AB men nähä… trist…
Hittade en annan grej dock… Om ett par veckor får alla (?) veta om han sticker till Caps eller inte, så nu kanske han får lugn o ro ett tag.. Och ja, det är så klart Nicklas Bäckström jag pratar om.. *ler* (alltså… det var ett jädras tjat om den grabben.. Jag ska genast sluta upp med det! *nickar å tror inte ett ord på det jag skriver..*)

Förresten kom jag (äntligen) på vad det är för ‘galler’ jag har i min fotopärm (som jag har med till utställningar för att visa min bredd som fotograf *garvar*).. 😀 Jag har funderat bra länge (nu snackar vi år alltså!) på vem det där gallret är.. *ler* Sen gick det upp ett Liljeholmens.. Det är #15 ju! Häpp!

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

