Tre Kronors förlust mot amerikanerna var ingen rolig historia alls.. Skärpning i leden boys! ;)

Det första som for genom huvudet när jag såg Tre Kronors laguppställning för kvällens match var; ”Var f-n är Månsson?!”
Inte med i alla fall.. det tycker jag är blä.. Faktum är att hela matchen andades blää…
Första fem minuterna i första perioden var alldeles kalasbra och Jönssons mål var ju bara grädde på moset. Sen blev det bara skräp av alltihop.
I andra perioden började jag fundera på om de var magsjuka allihop.. Ajabaja att byta baciller med varandra på det viset.. 😛
Tredje perioden; bortdömt mål men å andra sidan – jädras skitspel! Sen hände Strålman Stålman. Vilken kanon! 😀

Buropen från publiken kan knappast ha höjt stämningen hos Tre Kronor, även om det var USA det buades åt. Hoppas jag i alla fall..

När textremsan ”Sändningen fortsätter i SVT1” dyker upp undrade jag om det var värt att byta kanal ens en gång… *rycker på axlarna* Men självklart gjorde jag det.. *ler*

Steen, Bäckis, Strålman, Jönsson, Åkerman.. några till som glimmrar men hela laget verkar lika sprudlande som en öppnad läskflaska efter en vecka i solen…
Visst blixtrade det till några gånger (jisses Emwall!) men det är alldeles för slarviga passningar, snällt fysiskt spel och långsamma skridskor (var de månne oslipade med tanke på hur sakta gossarna skrinnade över isen?)
Kom på en alldeles jättebra idé när jag vid ett par tillfällen såg en del spelare tveka och se villrådiga ut i anfallszon;

Om ni nu nödvändigtvis känner er villrådiga och inte vet vad ni ska göra – skjut på mål! Det kan bara inte bli fel då! Häpp! 😀

Och domarn! *skakar på huvudet* Tacklingen bakifrån, på Tärnström, var väl ändå en tvåa va? Idiotdomare (som det ”tyvärr” inte gick att beskylla för slutresultatet)…

I övrigt är väl det stora frågetecknet målvaktssidan.. Honken får ju gärna komma och ställa sig i kassen och så Henriksson som back-up..

”Bara” två NHL-spelare (om bara Huselius får pass till dottern snarast) tycker jag verkar överdrivet. Visst, till VM tar man sina bästa spelare med sig, men att räkna ut hela laget redan nu… näää.. Det känns orättvist mot debutanterna och det är ju inte riktigt så att heeeela laget är fullt av VM-gröngölingar.. *ler* Det jag tycker laget saknar är ”fula” spelare (vad tusan har hänt med Jonte Hedström? Har han ätit snäll-karameller eller?) som smäller på, fular… Är lite ”Jämtiniga” helt enkelt.. 😛

Andra bloggar om: , , , , , , ,



Lämna en kommentar