Egentligen skulle det varit ett skitkort inlägg men jag kom på att jag har en tendens att bre ut mig en aning ändå

Okej. Vi börjar med de goda nyheterna (åtminstone för mig personligen) –

Jag lyckades att inte drabbas av vare sig hjärnblödning, hjärtinfarkt eller ångestattack ala grande imorse.

Ursäkta min franska men fy satan i helvetet vad nervöst det var att kolla junisarnas match mot Ryssland! Mina grannar var väl så där lagom imponerade men det skiter jag i. Faktiskt.

Men vilken glädje! Vilket underbart samspel! Vilken jävla seger! Mika Zibanejad – Vilken kille!

Okej, det var en laginsats, hela vägen men fy fan vilken hjälte han är!🙂

De dåliga nyheterna då?

Mmm, eller ska vi tala tyst om VHCs resultat så här långt i fortsättningsserien? Vad hände där då? Vad är problemet? För mycket julmat, för lite hjärta eller bara ren och skär otur?

Eller kan man ha otur i hockey?

Jo. Det tror jag. Ibland har man inte marginalerna på sin sida (då får man väl lära sig sikta lite bättre dårå?) och ibland vill det sig helt enkelt inte.

Men alltså, 9 mål i baken mot Huddinge och så förlust hemma mot Vallentuna WTF?! Okej då, ska inte dra för stora växlar på det, särskilt som jag inte ens var där och såg matcherna men nåt måste väl hända snart? Nåt som vänder trenden… eller en hockeyhjärtstartare? Finns såna tro?

Piska eller morot? Vilket funkar bäst på vilken kille? Personligen är jag mycket för morötter men ett och annat piskslag då och då brukar funka fint i kombination😉

Tror coacherna får leta långt upp i rockärmarna för att dra fram några ess, för de finns där, det gäller bara att ha tillräckligt långa armar…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,



Kommentera

