Pfft! Man skulle ju kunna tro att det är vinter men slask och tråk och julvila i matcherna gör hockeynörden sur

Eller ja, Allsvenskan (och ES) spelas ju fortfarande. ”Problemet” är ju bara att jag inte har nåt favoritlag i Allsvenskan så jag tar det som det kommer.

Kvällens match; Malmö – Leksand.

Hejar alltså på…?

Leksand så klart!

Malmö har visserligen hemmaplan men vad fan, det har ju hänt förr. Att bortalag vunnit mot hemmalaget hehe!

Visserligen älskar jag vintern, nästan som den var förra ”snösäsongen”, bortsett från att min kropp verkligen hatar att pulsa genom halvmeterhög snö för att sen få skotta fram bilen. Men just nu är jag glad för slasket. Eftersom det inte är lika halt (= svårt att gå = större smärtor) så blir jag inte lika trött. Vilket är tur. För jag kan inte äta ordentligt och går ner i vikt, alltså blir jag liksom trött så det räcker ändå haha! Man får ju liksom se det positiva i det hela.😉
(Insåg just hur jävla snurrigt det där lät men i mitt huvud är det fullständigt logiskt. Glad att jag inte behöver vara smärttrött också liksom, räcker med näringsbristtrött)

Förresten var jag inne på Swehockey för att kolla matchschemat för 2012. Finns inte? Vaf..? Kom igen nu! Jag är nyyyfiken!

Fast jag måste säga att jag är sjukt stolt över mig själv som, trots att paketet var liiite lite öppnat, inte öppnat julklappen jag fick från bästa kompisen. Starkt jobbat, hockeynörden!😆

Och jo, jag vet. Jag gillar smileysar. De ger lite mer liv i det jag vill säga. Är ni med? Bra. Då lämnar vi det ämnet nu.

Fortsättningsserien då… Jo. Somliga tippare fick ju tugga i sig hatten när de tippat VHC att komma sist. Men jag försöker då (dock inte på SHLs sida, där får stortipparna hålla till, å andra sidan är det väl inte stort att tippa VHC sist kanske..?😉 )

1. Huddinge

2. Värmdö

3. Järfälla

4. Nynäshamn

5. Nacka

6. Vallentuna

Hmm… nu kanske det är jag som får tugga hatt efter serien är slut? Jag vill gärna byta plats på 1 och 2 men alltså… Nja… Jag vet att de vill och kan, jag vet det, däremot vet jag andra saker också, som spelar in. Därför får VHC nöja sig med en andraplats i den här tippningen tyvärr.

Prove me wrong, snälla! Oj. Sorry. Har varit lite utrikisk hela dagen idag, det verkar svårt att släppa den där🙂

Jahamendåså. Då säger vi så och önskar en god jul å så. Tjabba!
(Förresten insåg jag just att rubriken är lite lögnaktig. Jag är ju inte sur! Inte ens lite. Det är hockey på tv, snart jul och så är det inte halt ute. Hockeynörden är i det närmaste skitglad faktiskt!😆 )



Kommentera

