Jaja Brynäs har vänt på steken o tar sig uppåt i tabellen medan VHC håller sig flytande i mitten

Jojo, nänä, inte blir det mycket skrivet. Här. Men jag är trött! Jättetrött! Å kom inte och säg att ”alla är trötta vid den här årstiden” får då blir det en käftsmäll. Hatar när folk säger så. Har så god lust att bara vräka ur mig sanningen. Eller ja, sanningen kan jag ju säga (jag har en tendens att göra det nämligen) men vara arg behöver jag ju inte slösa energi på egentligen.

Vad är sanningen då? Att jag är sjuk. Jämt. Kroniskt. Genetiskt. I evighet. Det suger musten ur mig vissa dagar och på sistone har det tillkommit komplikationer som gör att jag är ännu mer trött så låt mig va okej?

För övrigt verkar det där med bloggandet gå på dekis. Värry få läsare (att den här bloggen har det är ju inte så konstigt, men de andra två, som normalt har runt 100 läsare om dagen, nope… )

Men skit i det. Hockey. Ska det handla om. Om jag bara visste var min hjärna tatt vägen så ska jag skriva om hockey.

Det bådar ju gott för Gävlegossarna. En vinst ikväll och det blir ett återtagande av tronen (om jag förstod det hela rätt och riktigt). Tänk vad sjukt om det skulle bli så att guldet ”kommer hem” lagom till 100-årsjubileumet! Det skulle ju vara helt fantastiskt underbart! Så, alla andra lag, ni kan väl vara lite schyssta nu då och låta BIF köra över er. Inga sura miner liksom…

Och ikväll… då är det en lite speciell match. Brynäs – H…. ja, hatlaget #1 för min del. Den bara måste vinnas!😈

Läste lite i gästboken hos SHL också. Ett jävla tjafs om VHCs trupp till Gotland. Orkar inte ge mig in i den diskussionen ens en gång. Folk tänker inte längre än näsan räcker ibland, det är tydligt det.

Mmm… det finns alltid två sidor av varje situation (ibland ännu fler) och jag tänker inte spekulera (här) i vilka spelare som eventuellt var inblandade. Visar det inte på hjärta kanske? Men visst, att bråka inom laget kan knappast vara bra. Eller? Hur gick det i matchen? Vet inte. Bryr mig inte.  Skönt med folk som är perfekta och aldrig gör fel tycker jag (och inser samtidigt att jag låter djävulskt barnslig och sur).

Nä, VHC får trampa på, slipa skridskorna och bara köra. Sitt spel. Det där som bara de kan. Det där spelet som man jag blir så glad av.

Okej. Så gör vi. Vinner. Hela alltet. Bra. Då är vi överens. Hej på en stund (tänk på att stundar kan vara jättelånga så bli inte ledsna *asg* om ni inte ser nåt nytt här på några veckor eller så) Tjabba!



Kommentera

