Vallentuna skakade om lite i Ekhallen men inte tillräckligt för att rubba Värmdös finest

Jomen jag lever. Tack boys haha!

Fast alltså, jag såg bara två perioder. Fatta hur trött jag blir på att kroppen inte hänger med längre.

I andra perren stod det 1-2… scusi? 1-2? Mot Vallentuna?! Hallå?

Men okej, tyckte det såg stabilt ut, ett par slarvmissar, ett par redigt vackra passningar, bra tryck, få avblåsningar (vad i helvete liksom? Glömt pipan hemma Taskinen?😛 ) och faktiskt, riktigt skön stämning både här å där. Publiken skulle behöva ett par riktiga eldsjälar till, några som hjälper de vi har, att lyfta taket på Ekhallen.

Matchens…

Passning – En ”mellan-benen-pass-bakåt” som faktiskt hittade rätt. Sjukt snygg!

Domare – Var riktigt bra

Offerlamm – #22 (jomen han offrade sig och han kvalificerar sig som lammkött eftersom han, liksom resten av laget, är yngre än jag🙂 ). Gryymt imponerad över hans offervilja, wow! Älskar’t! Hoppas han inte fick allt för ont bara. #14 gjorde ett riktigt bra jobb också med offringen🙂

Räddning – Hmm… det var många snygga igår faktiskt men….

Sprattelgubbe – VHCs målis. Jädras! Han var ju som en bläckfisk på LSD!😯

Idiot – Mmm… nä man får väl inte hänga ut folk på så vis… men det var inte en VHC-kille i alla fall. Så kan man säga.

Va? – Ingen visning för megatripping, enda minuset på domaren. Eller också är jag vansinnigt ouppmärksam…

Hoppsan – Klooooockan! Oups liksom, den glömde startas lite…

Och som sagt, de låg under när jag stack, sen vinner de tredje perren med 4-1! Hmm… kanske ska fortsätta göra så. Gå efter 40 spelade minuter? Verkar vara ett framgångsrecept haha!

Nä, jag har ingenting med deras framgång att göra, sånt fixar de själva. De kan sånt nämligen. Vinna. Kämpa. Glöda. Brinna. Hålla huvudet kallt. Jo. De kan. Det är ett som är säkert.



Kommentera

