Ähmenvadfanhände? Järfälla knäppte VHC på nosen och det bådar ju så där lagom gott inför söndagen

Jodå. VHC fick med sig exakt noll poäng från Järfälla. WTF?!

Underskatta för fan inte ett enda lag!

Därmed inte sagt att det var det som var orsaken till förlusten men liksom… kom igen. De kan ju bättre! VHC alltså. Järfälla kan säkert också bättre men de skiter jag i faktiskt.😉

På söndag är det dags för Vallentuna. Som ligger sist i tabellen.

Blir det förlust igen då går jag fan och skjuter mig.

Fast ja, det är ju förstås svårt att göra det när jag för det första inte har nåt att skjuta mig själv med, för det andra är det väl fortfarande olagligt att ta livet av sig (eller? Har alltid tyckt det låter jävligt orimligt att bli åtalad för att man tagit sitt eget liv. Välkommen till medium.nu typ…) och för det tredje trivs jag förskräckligt bra med mitt liv så det vore ju synd att avsluta det bara så där liksom… Även om det handlar om hockey😛

En googling gjorde klart att det tydligen är lagligt numer, att ta sitt eget liv. Och har varit sen 1856 eller möjligtvis 10 år tidigare, beroende på vilken källa man vänder sig till.

Wikipedia – ”I Sverige blev (i juridisk mening) självmord lagligt 1856”

118100 – ”Idag finns det ingen lag mot att ta självmord, men fram till 1846 var självmord olagligt i Sverige. ”

Nä, så drastisk ska jag inte vara. Är ju lite synd också att beröva omvärlden på en så fantastisk person som jag haha!

För övrigt kikade jag lite på webbsändningen mellan Huddinge och Wings igår. Sjukt bra initiativ från SHL! Tycker de gör ett fantastiskt jobb!
Fast åh vad jag längtar till det kopplas in fiber i min fastighet! Nu hackade bilden som fasen. Mobilt bredband liksom hej å hå… Blir inte förrän vid årsskiftet men ändå, mitt i hockeysäsongen hehe!

Hockey ikväll igen. Tre Kronor mot eh… hmm… vare Ryssland? Minns inte, shit the same, det är hockey liksom😉



Kommentera

