Derbyseger vore välkommet men att underskatta motståndaren ger alltid baljor i baken

Jo. Imorgon är det dags för derby. Nacka hälsar på i Ekhallen. 16.00 – be there!😉

Statistiken talar för hemmaseger men man bör akta sig väldigt noga för att räkna ut Nacka. Skrällar händer (och så pratar vi inte om Järfällamatchen va?) och det vore ypperligt trist om boysen skulle få för sig att underskatta ”grannpöjkera” och öppna gränserna till mål.

Det kommer bli fart (annars blir jag sur) och jag tror det kommer smälla en hel del.

Något som jag tidigare tjatat om här i bloggen är ”håll tätt bakåt och så full fart framåt”, samma gäller fortfarande. Dock med en liten modifiering, se till att ha disciplinerat passningsspel och sen skjuta en sjuhelvetes massa puckar på mål.

Ser verkligen fram mot morgondagen, det enda jag hoppas på är att jag får må tillräckligt bra. Livet har nämligen en förmåga att då och då slänga hinkar med iskallt vatten över en…

Lite tung i hjärtat med andra ord.

Rent fysiskt, tja… äh… shit the same, det tar jag på ett annat ställe. Här va’re hockey ja😉

Vem vinner i morgon då? Jag håller självklart på VHC och det skulle vara fantastiskt skönt att få se vackert klapp-klappspel, många mål, fart, disciplin och en hel drös hockeyhjärtan som klappar i takt. Särskilt som jag bett en kollega (från Nacka) att ta med sig familjen ner till Ekhallen för att se NHK få stryk….  ;)
Då kör vi! Eller ja… imorrn. 16.00. Citerar kung Wikegård;

”Käääääääääääääämpa!”


Kommentera

