Åh vad jag älskar er och SHL får för sig att det där med att tippa denna omgången blir lätt

Ja, så är det. Jag älskar alla er som kommer hit med diverse söktermer som innehåller ”vhc” eller ”värmdö” eller kanske favoriten ”vhcbloggen”. Ni är underbara, ni värmer mitt hjärta (och nu skulle man kunna tro att jag är kär) och ni är varmt välkomna!🙂

Hur som helst, match ikväll. VHC ska spöa Nynäs är det tänkt.

SHL försöker sig på att tippa utgången på kvällens matcher

Jag törs inte. Jag vill inte. Och inte tror jag det blir lätt inte. Kolla bara vad som hände med Gnaget… Men! Lesson learned hoppas jag (även om jag inte är AIKare nånjävlastans) –

Man spelar HELA matchen, FULLT ut, ända tills signalhelvetet tjuter, i TRE perioder. Basta!

Inte slappna av och tro att det är klart. Det går snabbt i hockey. Jävligt. Snabbt.

Men jag litar på att grabbsen har is i magen och ett brinnande hockeyhjärta. Låt bli att brinna i skallen bara, blir fett dåliga resultat av det nämligen (Hej fjortis!😉 )

”Man vinner inga matcher i utvisningsbåset”, näpp.
Man har också noll och ingen chans att sätta en balja eller hundra om man inte åtminstone försöker styra puckhelvetet mot mål.

Så är det. Frågor på det? Inte det? Dåså, då tar vi en eftermiddagsfika då. Tjabba!



Kommentera

