Nära skjuter ingen hare men inga skott alls blir mager utdelning i hockeymatch mot Nyköping

Värmdö – Nyköping 3-4 PEN

skott: 22-45

I’m just saying… Skjut mer! Mer mer mer mer meeeeeer!
(Jomenjavet! Rubriken är osann, men det skiter jag i faktiskt)

Men jaja, jag vet. Inte alls hur matchen eller motståndet såg ut. Det stör mig nåt så infernaliskt att den här jävla sjukdomen ska beröva mig sånt jag älskar. Jävla skitsjukdom! Utvisning på livstid tack… fuck.

Satt framför datorn igår och njöt och avundades alla de som var i Ekhallen och såg matchen.
Nästa helgmatch får jag fasen proppa i mig alla mediciner jag har så jag tar mig ner, för så här kan det ju inte fortsätta. Utan hockey stannar smurfen liksom…😛

SHL (var är min buga-smiley?) skriver om nykomlingarna som visar väldans lite respekt för de mer etablerade division 1-lagen och jag måste säga att jag är impad av Åkers som slog Huddinge. Borta! Respekt!

Vad Nacka pysslar med vet jag inte? Vaggar de in de andra lagen i nån sorts falsk trygghet för att sen ge järnet och vinna hela skiten? Mmmm, känns inte så.

VHC trampar på bra, men det där med skotten, vad beror det på? Finns det för få lägen att skjuta eller kan man skjuta på mål jämt? Finns det alltid möjlighet att dra iväg pucken mot mål?
Tja, vad vet jag. Kanske. Fast det är klart, motståndarlagen har ju en tendens att liksom ställa sig i vägen när det är dags att dra iväg ett skott. Himla ohyfsat måste jag säga. Måste de stå där? Kan de inte bara flytta på sig och ge fri lejd?😉

Nä, riktigt sååå lite vet jag inte om hockey. Men jag känner att jag måste förklara för somliga *harkel* att det där med ironi, det kan vara vansinnigt svårt att få fram i text, så – Jag var ironisk. Okej? Bra. Då säger vi så och så laddar vi om för nästa fajt okej?



Kommentera

