FAN! Bara så. Inte mer. Inte mindre. Silver känns som … tja… silver

WTF hände?! Två perioder med bra hockey sen bara… prutt!😕

Fattar noll och ingenting.

Visst får Tre Kronor mycket skit just nu. Och visst fan känns det tungt, trots att jag ”bara” är supporter, särskilt med tanke på att jag har finska vänner som vet hur de ska reta gallfeber på mig.

Men alltså, okej… Silver, det är inte en fjärdeplacering direkt om ni är med på hur jag menar.

Och Mårts har tagit ett stort kliv i sitt första VM med Tre Kronor. Andraplats. Inte illa alls egentligen. ”Avgå” skriker somliga. Pft! Tycker jag inte alls, kör på!

Dessutom med ett lag där en hel del av boysen är födda -90 liksom? Kom igen!

VMs sista period kan vi skrota, glömma och förtränga och alla synonymer därtill.

Rickard Wallin säger det bra –

– Silver är den sämsta medaljen som finns. Just nu känns det bara åt helvete

Det är smått otroligt hur ett lag som spelat sig fram till final kan fallera så fullständigt i sista perioden av VM. Jag fattar inte. Faktiskt. Det finns ingen logisk förklaring.

Annat än att Tre Kronors luft gick ur och finnarna tog ett djupt andetag för att sedan fullständigt punktera Viktor Fasth. Stackers pöjk. Han som varit så bra och nu var han helt själv. Ingen hjälp från backarna. Då är det svårt att hålla emot.

Men okej. Det är inte varje år finnarna tar ett guld. Så de kan väl få glädjas åt det här guldet då, det är ju ändå 16 år tills de tar nästa…😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,



Kommentera

