Galet kul med Silly Season som inte besudlas med knasiga och falska rykten

Hej å hå vad bra! SHL har en alldeles egen Silly-sida för Division 1! Jäkligt snygg var den också! Kolla HÄR!

Samtliga lag (utom Visby/Roma) har nåt nytt i alla fall. Men å andra sidan, sessen avslutades ju precis. Och precis som alla andra år skriks det i nästan samma sekund om frågor hur truppen ser ut nästa säsong.

Visst, jag är också nyfiken, men egentligen… Vad spelar det för roll? Man slutar ju inte följa ett lag för att favoriten/favoriterna lägger av eller går till andra klubbar…

Vad gäller VHC hoppas jag att de flesta stannar men även att det kommer in nytt. Balansen mellan yngre och äldre spelare tror jag är bra om man behåller. Om jag fick önska att någon spelare stannade så är det #25. Is i skallen och erfarenhet, perfekt. Dessutom har han en bra attityd med driv. Gillas!

Jag tror det blir bra. In med lite junisar, det finns ju en del som visat framfötterna under säsongen, drilla de hårt här nu innan nästa sesse startar så är de fit for fight sen.

Inte för att jag tror det blir lätt. Från att ha varit enormt bra i division 2 blir hoppet till ettan kanske något av en kalldusch. Mer erfarna, tyngre lag med bättre ekonomi och förutsättningar (?)

Jag tjatar… men en mental coach skulle behövas i laget. Särskilt nu.

Som sagt, det blir säkert bra och inte sviker mitt lilla hockeyhjärta VHC, oavsett vilken division de spelar i🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,



Kommentera

