VHC avslutar med en rysare mot Åkers o har man inte huvudet med sig får kroppen lida

Jag hade inte tänkt gå på matchen igår. Jag var trött, hade ont och dessutom missat en del väsentliga saker. Men jag tog det hela för vad det var och åkte ner i alla fall.

Proppfullt med folk!

Lite synd att matchen stundtals var långsam och inte särskilt underhållande men det glimtade till både här och där. Lite grinigt i båset när puckhelvetet gång på gång hamnade strax utanför, eller på, målstolparna. Sånt är frustrerande, även för den som står bredvid.

Men det är ju det som är grejen med hockey. Nerver, kyla, bergådalbana genom känsloregistret, en och annan fajt och (förhoppningsvis) en hel hoper med mål! För när det äntligen släpper, när stolpjäveln inte är i vägen och pucken går dit den ska – ja… lyckorus!

Måste säga att jag är grymt impad av VHCs (för kvällen, mycket större) hejaklack! Vilket drag de skapade! Härligt att se sånt driv på läktaren! Mer sånt! Eller ja, de får vänta till i september gissar jag men ändå – wooooooohoooo!!😆

Avslutningen på matchen blev en riktig rysare! Förlängning – oavgjort. Straffar… *ryyyys*

Några matchens –

Snyggaste – #13 måste ha lagt säsongens absoluta läckraste straff tror jag. Lurade ner målisen på en sida och petade in den lösa pucken på den andra. Guld!

Hårigaste – Säsongens tätaste skägg tillhör #24 gissar jag. Vilken kompakt matta! Haha!

Mest innovativa – #21 målade skägget (allvarligt? Vad fan är det med killar och ”slutspelsskägg?! De flesta ser sjukt mycket bättre ut renrakade haha!)

Gladaste – Hmm… de flesta i Ekhallen gissar jag.

Bäst klädda – Ja fråga mig inte vad han heter eller vilket nummer han har men killen i fluga, klassiskt!

Hemlighetshållare – Seriöst? Varför gömmer man en snygg häck på det viset? Osnällt!😛

Sötaste – Lilla Åkerssupportern som demonstrativt tog av sig matchtröjan och gick mot utgången i slutet av matchen… Inte alltid lätt att vara liten

Smällare – Hmm… #11 eller #7… Det fanns fler, men jag tror det var #7 som var extra ”på”. Å andra sidan ser jag (oftast) det jag vill

Det tog ungefär en period sen skrek min kropp efter smärtstillande. Tabletterna låg i tryggt förvar. Hemma. Fan.
I sista perioden (nr 3 alltså) hade jag svårt att stå.
Efter straffar och hyllningen till världens bästa lagledare hade jag svårt att se pga smärtan. Tog mig till bilen och insåg att ”Jävlar! Måste fylla på luft i däcken!”
Men så käckt då. Med smärtor som liknar foglossning ska jag alltså stå på huk och fylla på luft i däcken. Det är såna tillfällen jag önskar att jag inte var en sån skitstövelsmagnet och alltså inte har en bra karl att förlita mig på haha!

Det fick gå ändå. Hem, ta en smärtstillare som tog bort smärttoppen, ut med hunden och sen smälta ner i sängen. Zzzzz… lööövli!

Nu blir det vila. I alla fall för mig och i alla fall från hockeyn, ett tag. Just nu är jag så trött att jag inte vill nånting alls. Sova. Det skulle jag vilja göra. Semester tack! Bara en vecka uppe i stugan skulle räcka… Höra elden spraka i kaminen, känna dofterna och bara vara. Det skulle passa utmärkt just nu🙂



Kommentera

