Jomendetgårjubradethär, fast jag vill ju inte jinxa nåt så jag skriver nåt om disciplin då

Ja. Vinst igen. En riktigt skoj match igår även om det ibland slarvades en aning. Men å andra sidan kan man ju knappast förvänta sig NHL-klass på spelet när det ”bara” är division 1-kval.😉

Något jag gillade i gårdagens match var att coacherna hade matchande kostymer, värry snyggt. Det blir liksom lite mer seriöst och proffsigt då. Dessutom tror jag att det skickar signaler till boysen att det är läge att kamma till sig lite.

Jag hade en kompis med mig igår, en som inte vet ett endaste dugg om hockey så det blev en del fniss från min sida, t ex –

– Hur många såna där grejer är det på en match?

– 3. Perioder alltså

– Jaha. Har de rast nu då?

– Periodpaus ja

– Vad heter det där i mitten?

– Is

– Men jag vet i alla fall att de spelar med en boll… NEJ! PUCK! Puck heter det! Det vet jag!

Ja det är inte lätt att veta om man inte ens är intresserad av hockey (konstiga vänner jag har😛 )

Över lag tycker jag de spelade bra men det är fortfarande slarvpass och okoncentrerat stundtals. Det funkar inte. Visserligen kan man inte vara på topp jämt men med tanke på att åtminstone en spelare till var ombytt men aldrig var inne på isen av nån konstig anledning så kanske det kunde varit läge att kasta in honom, för att få kortare byten? Eller? Äh vad vet jag om taktik och sånt. Inte mycket. Jag bara tyckte det var konstigt att han var ombytt men inte var inne på isen…

Han kanske var inne och spelade? Noll koll… Inte lätt att hålla reda på alla. Som min vän sa ”De ser ju likadana ut allihop!”

Hmm… nja… jag tycker de är rätt olika varandra. Förutom att jag då och då blandar ihop #9 med #22… Tittar man på de ordentligt ser man ju att de ser ut som sig själva men ibland blir det liksom glapp i minnet och då… tja…

Nähä, ladda om inför nästa fight och ta en period i taget så kommer det här gå finfint🙂

 


2 kommentarer on “Jomendetgårjubradethär, fast jag vill ju inte jinxa nåt så jag skriver nåt om disciplin då”

  1. Lasse skriver:

    Det är inte lätt att vara ödmjuk eller hur det nu är…


Kommentera

