Däckbyte blev ögongodisvilande, VHC tar Haninge till slakt tror jag bestämt o naturen fixar både ditt å datt

Snöstorm? Jomen lite då… Gör förskräckligt ont i ansiktet att gå ut med hunden kan jag meddela. Peeling a la Naturen  liksom haha! Det snöar ju vertikalt!

Kikade lite på tabellen. Åkers blir nog svåra att bita i hälarna men Haninge kan VHC ta sig om. Match mot just Haninge ikväll, borta. Minst oavgjort tror jag på. Såvida inte stormen sätter stopp för det. Matchen alltså. Insnöade spelare vinner inga matcher haha!

Var och bytte däck igår. Ett av de i alla fall, som jag trodde jag hade pyspunka på. Charmige Linus förklarade vänligt att jag kört sönder däcket och om jag inte bytte kunde det smälla…😳
Han var dessutom snäll nog att kolla lufttrycket i övriga däck och fylla på de också. Bra  service!😀 Sånt gillas!

Tur förresten att jag inte har en skotträdd hund (det var jag som hoppade högt), för attans vad det small därinne på däckfirman!

Hockey igen (häng med i svängarna nu för här går det undan) –

Tre Kronor mot Tjeckien.

Jag, som numer är tröttare än en 80-åring på kvällarna, satt tappert och höll mig vaken fram till halv åtta när matchen startade. Såg riktigt bra ut och en del åkningar var så snygga att jag fick ståpäls (typ, äh, ni hajar!) 18.27 in i första perioden nickade jag till första gången. Vis av erfarenhet la jag mig INTE ner i soffan utan satt med armarna på bordet för att sitta upprätt.

Hej å hå här kom huliganen och satte sig framför mig. Pruuuuuuuuuuuutt! Äntligen! En ursäkt att ge sig ut i snöstormen och sen segna ner i sängen. Sweeet!

Så. När vi gick ut stod det 2-1 till Tre Kronor, 3-1 när vi kom in sen blev det visst 4-1 innan jag hunnit natta mig klart vill jag minnas men jag ska inte svära på det. *guldfisk*
Låg i sängen när klockan var 21.15. 21.17 sov jag. Gott. Klockhelvetet ringde 05.05 så den gick jag genast upp och stängde av. Ner i sängen igen. Zzzzzzzzzzzzzzz…. Hoppsan då!😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,



Kommentera

