VHC möter Bålsta, jag vill bete mig som en treåring och när vänner är som vänner är då är allt bra

Jojomän, ikväll är det Bålsta som står för motståndet i Ekhallen. Förhoppningsvis kan jag ta mig dit i andra perren (om inte tidigare🙂 ) och titta. Det ska bli intressant att se vad det är för något lag, de där Bålsta. Och åker de på stryk så kan jag messa min gode vän Sorken och dissa honom lite, moahaha!

*kollar resultat på Sthlm hockey*

Hmm, VHC vann borta mot Trånkan, Bålsta spelade oavgjort mot desamma hemma.

Trångsund ligger ovanför VHC i tabellen, Bålsta under. Analysen lyder då att rent logiskt, så borde VHC kunna slå Bålsta, men får de för sig att underskatta motståndarna så åker de på torsk eller åtminstone oavgjort.

Så. Färdiganalyserat inför kvällens match.😉

Sen beror det ju lite på dagsform, antal friska spelare och domare. Jo. För domarna spelar en viktig roll i hockeyn även om de inte direkt avgör matcherna (det finns ju undantag *harkel* )

Fyra i tabellen nu, med 6 poäng. Det är inte mycket att ”spela” på rent resultatmässigt, VHC kan trilla åt vilket håll som helst och förhoppningsvis trillar de uppåt i tabellen.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Var hos läkaren igår. Har mått illa i flera veckor nämligen.
Inte nog med att han var exakt 29 minuter sen (efter 30 får man pengarna tillbaka), han tog dessutom in ett par patienter före mig – trots att jag hade tid innan de! (Vet det, en av USK:orna bad nämligen om ursäkt för det).
Sen redogjorde jag för mina besvär, han lyssnar inte alls utan skriver ut Primperan (mot illamående) efter att ha klämt lite på magen och skickar sen iväg mig. Efter två minuter. TVÅ (2) minuter tog det. 150 kronor för två minuter och ett recept. Tackar. Lite TLC i vården har väl aldrig nån dött av va? Hade lust att lägga mig på marken och bara skrika och gråta så jävla kränkt kände jag mig.
Men det gjorde jag inte. Så klart. Jag grät i bilen istället. Det var inte meningen, det bara hände.

Sen beklagade jag mig för mina vänner och mina vänner är det fan världsklass på! Mådde bättre efteråt men jag känner mig fortfarande sänkt.
Beror nog mer på min enorma trötthet än på händelsen igår.
Har börjat med en ny ovana att vakna till mitt i natten. Varför vet jag inte, jag bara gör det. Somnar om lika fort som jag vaknat i princip men störd nattsömn är stört. Och irriterande.

Nä. Tupplur? Yes please!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,



Kommentera

