Förföljd av skåpbil, VHC startar mot Trånkan och små män är mer skrattretande än respektingivande

Okej, jag erkänner – Jag blev rädd.

Åkte till jobbet och fick en vit skåpbil efter mig, som ljustutade. Hela tiden.

Jag funderade en kort stund på om han (?) var dum i huvudet men insåg snart att han faktiskt inte ville köra om. Han låg bakom en lång stund, ljustutade ivrigt utan att ens göra en ansats till omkörning (jag är van vid att folk blir irriterade när jag kör 50 på 50-sträckor nämligen).

På motorvägen såg jag min chans och drog iväg som en avlöning. Pust!

Vad ville han!? Ingen aning. Vågade faktiskt inte stanna för att höra efter, trots att jag är så nyfiken att det är närapå löjligt…

När jag kom fram till jobbet kollade jag bak på bilen, ifall jag typ smällt igen bakluckan så hundens svans hängde utanför men icke. Inte heller hade jag några lösa däck, krokar eller lik hängande bak på bilen.

Så igen – Vad i hela helvetet ville han?!

(Nu, när det är kväll, så kom jag på att det kanske var så enkelt att han hade nåt glapp i kontakten till helljuset…😕 )

På fredag smäller det i Ekhallen! Värmdö tar emot Trångsund klockan 19.00.

Bara hoppas att boysen kammat till sig lite och tar i från tårna (och ger fan i att försöka imitera Gretzky och grabbarna grabbs liksom).

Såg ett meddelande i A-lagets gästbok där det stod att förra matchen var en bra väckarklocka. Jupp. Hoppas på det.

Jag menar, det är sjukt frustrerande att se ett gäng killar, som normalt sett har både hjärta och kunnande, spela som halvblinda junior i nåt lag från Yttre Långtbortistan.

Jaja, det ger sig väl. En skitdålig träningsmatch kanske är bra för motivationen? Jag skulle hemskt gärna vilja se en ”riktig” VHC-match på fredag, för vilka som blev utspelade mot Haninge i förra matchen, det vet jag inte. Inte var det Värmdö Hockeys A-lag i alla fall…


Måste säga att män är fascinerande varelser. Visserligen är ju tjejer helt jävla ofattbara ibland men män… jisses!

Män kan verkligen bete sig som riktiga kärringar, sura och känna sig förorättade för alldeles oväsentliga ting. Och ska jag be om ursäkt? Varför? Jag vet inte ens vad jag gjort för fel (om något) och inte tänker jag fråga heller. Men sur, det är han. Beter sig arrogant och grinigt utan anledning.

Grejen är att han borde vara lugn, sansad och diplomatisk, men icke.

Jaja, shit the same. Hade det varit en pojkvän som betett sig på det viset hade jag givetvis frågat, nu är det inte så. Å andra sidan kan han ju bara ha en dålig dag och jag tolkar in alldeles för mycket i hans korta ton och arroganta beteende..?🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,



Kommentera

