Haninge visade var skåpet skulle stå i Ekhallen, en ny tänkbar favorit slår sig in och vill du ha mig får du börja spela hockey, typ…

Hmm… undra om jag måste revidera min förhoppning och tro på division 1-spel för VHC-boysen?
Allvarligt? Vad. I. Helvete. Sysslade de med därute?
Gled omkring och söndagsåkte liksom… Haninge lekte. Åkte skridskor som det gällde livet eller döden.
Jisses…
Visst, skador och sjukdomar i VHC, men attityden och hockeyhjärtat hos de som faktiskt befann sig på isen borde ju faktiskt inte drabbas då?

Jaja, alla VHC-are slajdade inte runt som söndagsåkare, visst fanns det vilja och hjärta men det räcker inte när 2/3 tappar hoppet efter bara en halv period.

Nä. Jag trodde verkligen på ”det nya VHC” men satan vad besviken jag blev! Min förhoppning om vackert klapp-klapp-spel, driv, glädje och en aning jävlar anamma, den grusades med betongblock typ…

Men okej, låt gå. De får en jävla skitmatch. Men sen får det räcka. Skit i den matchen nu. Glöm den. Satsa på nästa, när seriespelet börjar. Det här var ju bara träning. Kanske bra att de åkte på (rå-)pisk? Landade de kanske i verkligheten efter förlusten utskåpningen? Jag hoppas det.

För spelar de inte bättre än så här när serien drar igång, tja… då får jag gå på division 3 hockey nästa sesse.

Jag bara önskar att de kunde ge fan i att vara så självgoda. ”Höhöhö, fan vad bra vi är!”
Sen åker de på pisk och blir skitförvånade.
Ja. De är bra. Ja. De kan.
Problemet sitter i skallen. Istället för att bryta ner matcherna i minuter så spelar de med tankarna på slutspel och kval till ettan. Det funkar inte så.
Dessutom – ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.😉

Stackars målis, 7 mål släppte han in😦
Å andra sidan verkar det rätt klurigt det där att stoppa puckar, särskilt när det liksom står en hel hög människor i vägen, man ser ju ingenting!😉

Men det var inte bara skräp. Nejdå.

Det var ju hockey. Det var VHC. Det var gamla favoriter, nya bekantskaper och en skön stämning.

En ny tänkbar favorit är #14. Jädrar vilken fajter! Me like! En typ #4, så då har jag (om han, #14 fortsätter i samma stil) två brunkarfavvisar. Yes. Brunkarbackar och hockeymålisar, favoriter.🙂

Jag svär, den kille som glider upp bredvid mig i baren (om ni nu skulle lyckas hitta mig på en bar haha!) och viskar ”Duu… jag är hockeymålvakt/spelar back i [vilket jävla hockeylag som helst utom HV71]”, den killen lär bli bjuden på en drink. Till att börja med i alla fall hehe…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,



Kommentera

