Målis drar mot nya äventyr, VHC spelar i Läkerol Arena och fjortisar är bortskämda curlingbarn

Säkra källor meddelar att VHCs målis lägger skridskorna på hyllan.

Himla trist tycker jag men är det inte kul längre så ska man inte hålla på. Å andra sidan kanske man ska ge tusan i att säga nåt definitivt (se bara på allas vår velpotta Foppa), vem vet, hockeyglädjen kanske kommer tillbaka?

Väntar spänt på nästa intervju på A-lagets hemsida. Störtbra idé tycker jag och hoppas att det inte rinner ut i sanden. Mera mera mera!! OCH bilder till!

12:e september är det hemmafajt. Mot Haninge. Innan dess har de spelat tre matcher på raken i ”mitt” älskade Läkerol Arena, yeay!
Ska bli väldigt spännande att se första matchen i Ekhallen. Kolla laget, nya målis (för det antar jag att det blir, inte kan man ha en målis att  köra solo hela säsongen inte?) och snacka lite skit med tjejerna.🙂

Får jag önska lite så hoppas jag att nya målis är minst lika schysst som nu avgående målvakt.

Jag gillar den här generationen av boys, de har hyfs, är väluppfostrade och trevliga. Bra så. Hur fan blev det så? Var det en generation, 80-talisterna, som liksom missade det där med curlingen? Eller? 90-talisterna jag träffat på (shit vad gammal jag känner mig haha!) har varit bortskämda snorungar som tror att de ska få allt serverat.

Sorry, en liten parentes bara.🙂

Hockeyn då? Försökte kolla Stockholms Ishockeyförbund men där stod ingenting om serieindelning eller nånting. Triiiist! Men å andra sidan är det fortfarande augusti. Lugn och fin nu eller hur var det?

Attans! Upptäckte just en nackdel med att somna halv fem på eftermiddagen och sova i trekvart, man blir sjukt pigg när klockan är halv två på natten haha!

Äsch! Tar en sväng med hunden och försöker tvinga mig i säng för att sova. Borde funka va?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,



Kommentera

