Hörvillor i sommarvärmen, värmebölja blev mjää och kan du inte tala ur skägget – håll tyst då

Men allvarligt? Hur sjuk är man om man, mitt i nästan 30 graders värme, får för sig att man hör de där tonerna som brukar höras i amerikanska hockeyfilmer. Ni vet den där… de-de-de-dee… hmm… svårt att förklara hur det låter men ni hajar säkert…

Jo, jag saknar hockeyn. Kanske för att det är så varmt?

Igår i alla fall. Då var det varmt.

I morse sa de på radion att det minsann skulle bli 27 grader och sol. Jag har nyrakade ben. Shorts. Och ett yttepyttigt linne, för det skulle ju bli varmt!

Icke!

Mörkgrå moln hänger hotfullt över Stockholms stad och några 27 grader… det är det inte.

Tur att det är varmt inne i alla fall…

Men jag börjar nästan förstå varför det droppar in kommentarer i A-lagets gästbok om bristen på information om truppen.

Jag vet dock, att det som vanligt inte är helt klart förrän i september. Det brukar vara så. Och det är nog lika bra.

Förresten vet jag att det grymtats om hemsidan. Huruvida den ska vara kopplad till den officiella klubbsidan eller inte. Just nu – inte.
Hur det än blir så (skiter jag i vilket) tycker jag det är bra att det finns åtminstone några i klubbens högre rum som kan det här med kommunikation, respekt och framför allt – ärlighet.

Jag gillar människor som kan tala ur skägget. Människor som kan konsten att lägga fram mindre bra nyheter på ett sätt som gör att man inte känner för slå vederbörande på käften…😆

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,


2 kommentarer on “Hörvillor i sommarvärmen, värmebölja blev mjää och kan du inte tala ur skägget – håll tyst då”

  1. Lasse skriver:

    Sommar på dig…


Kommentera

