VHC siktar högt, Tre Kronor slappnade av och jag har drabbats av kärringsjukan, typ

Nu kör vi !!!

Jakten till Division 1 och framtida planer till Allsvenskt spel har börjat.

Värmdö Hockey har gjort klart med superlöftet Marcus Milemark som kommer tillbaka till Värmdö efter några säsonger i Nacka.

Vi välkomnar Marcus #10 till vår satsning!

Hälsningar coacherna,

Christian Styf och Ville Felvin

Källa: vhcalag.se

Härligt med så ambitiösa planer tycker jag! Kan det gå hela vägen då tro? Inte helt omöjligt om man sållar hårt och kräver mer. Disciplin, glädje och en hel massa jävlar anamma så kan det funka.

Det glädjer mig att intresset för laget går fortsatt uppåt. Division 2-hockey är lika roligt eller i det här fallet, roligare än … *harkel* VM-dito…

Jag såg två perioder nästan, sen blev jag så trött att jag låg och halvsov i soffan. När Tre Kronor dessutom ledde med 3 – 0 tänkte jag att det är väl skit samma om jag ser resten, det blir inte roligare än så här. Och Markan står ju så det är lugnt. Ack vad jag bedrog mig. Scusi?! Men vaf.. hände liksom!? 3 – 0 blev 3 – 2? Jaaaaahaja… Hörde nånstans att Frankrike rankats som VMs sämsta lag. Stabilt Tre Kronor, stabilt…

Klockren kommentar från BÅG: ”Vad fan håller vi på med..?”

Japp, det kan man undra. Dags att kamma till sig och snöra på sig grillorna… eller ja, åtminstone snacka mer och vakna till lite😉

Ikväll ser jag Finland – USA.

Kärringsjukan ja… Alltså personligen anser jag mig inte vara en kärring (så ofta😉 ) men jag har ett par personer omkring mig som dels är svåra att undvika och dels beter sig som tvättäkta kärringar.

Sura miner, skitsnack bakom ryggen och rena lögner…

Och allt detta efter konferensresan… nä, det började lite innan förresten…

Jag tycker det är konstigt. Att man kan döma en annan människa (hallå? Jag är singel och kan således göra i princip vad fan jag vill!) och sen göra fasligt mycket värre saker själv. Kasta sten i glashus? Nänä, här kör vi med en jävla bulldozer! Jisses… människor alltså. Och märk väl… kärringsjuka kan drabba både män och kvinnor.

Märkligt att somliga har så svårt att låta bli att projicera sitt dåliga samvete på andra… *harkel* Nä.. nu slutar jag snurra in mig i oviktiga saker.

Viktigt 1 – Lista ut hur jag ska kunna smärtlindra mig inför kvällen när jag inte får ta mina vanliga tabletter (de krockar med en annan medicin och då blir det knas)

Viktigt 2 – Hockey-VM

Viktigt 3 – Sova

Viktigt 4 – Bestämma om jag ska vara effektiv eller ineffektiv i helgen (städa eller sova, städa eller sova… nu lutar det åt det sistnämnda zzzz…)

Edit: Apropå att projicera sitt dåliga samvete på andra så höll jag på att säga nåt riktigt elakt precis innan jag gick hem… En av dessa kärringsjuka varelser stirrade min hund i ögonen (tips – gör inte det, det betyder nämligen att du utmanar hunden till en fight) och när min hund då började åla omkring i kopplet säger människan:
”Har du ingen ordning på hunden?!”
Jag hade god lust att replikera med:
”Har DU ingen ordning på *piiiip*??!”
Jag vet nämligen vad den här (förlovade) personen gjorde på förra företagsfesten. H*n ”gjorde” en lika upptagen kollega… *suckar o skakar på huvudet* Bulldozers i glashus var det ja…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,



Kommentera

