Tre Kronor spelar hockey i utvisningsbåset, junisarna visar vägen o vissa människor vill jag skalla i pannan

Tre Kronor spelade (inte) mot Ryssland idag. Vilken match! Alltså, nu pratar vi inte positivt… Vad hände liksom? ”Ryssland var bättre”, jaja, det fattar jag också. Men ibland undrar jag om det inte faktiskt finns nån sån där Marginalgud. För de hade en hel del chanser att sätta pucken på rätt ställe. Tre kronor alltså.

Men okej, jag ska vara ärlig, jag såg faktiskt inte hela matchen. Såg alla tre perioderna bitvis här och där. Inte var det särskilt dåligt, men inte så imponerande heller.

Å andra sidan (klysch-varning!) så vinner man inga matcher i utvisningsbåset. Men jag kanske inte ska opponera mig om det eftersom jag hade i princip noll koll på domarna den här matchen.

Ungtupparna är väl de som gjorde mest väsen av sig. Harjus mål. Wow! Så ska man göra. Smack, pang på bara. Inget jäkla dribblande och fix och trix. Pang. På mål. Nä förlåt, I mål!😉

Men det är väl som det ska vara. Tre Kronor är inne i ett generationsskifte och ”junisarna” måste få lite mer erfarenhet och åkning i benen innan det sitter. Nästa OS vinner Tre Kronor rubbet. Ba’sattnivet!

För övrigt tycker jag att förståsigpåare, gamla brukshundsmänniskor ”som minsann baaaara jobbat med tjänstehundar”, ska ta och fundera ett varv till innan de öppnar munnen…
Jisses!

Ledsen blev jag också, trots att jag inte borde blivit det. JAG vet ju varför min hund ibland får nerverna utanpå. Jag vet också att jag jobbar varje dag med att stävja det.

Att säga ”Det där får du plocka ur honom” till en person vars hund du inte känner till är inte bara naivt utan sätter också en ”jag är nog nästan idiot”-stämpel i pannan på dig.

Här ska inte ”plockas ur” nånting! Basta! Det ska jobbas ur honom, med snälla metoder. Att använda de metoder som förespråkas av somliga gamla brukshundsmänniskor gör bara saken värre. Att alla hundar är olika, med olika förutsättningar och erfarenheter verkar ha gått förbi denna människa helt.

Hmm, det är nog faktiskt nästan så att jag tycker synd om personen i fråga. Men bara nästan. Helst hade jag skallat personen. Eller nä. Onödigt. Det bästa hade varit att bara vända på klacken och gå därifrån, men så är jag ju väluppfostrad också.

Vilket tungt ok att bära… haha!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,



Kommentera

