Mycket snack o minimal verkstad ger inget spel i division 1 för ska man dit måste man sluta jiddra o börja jobba

Extra lång rubrik idag? Haha!

Det var match i fredags. Jag har vaknat nu typ… Har fått nya mediciner som gör att jag är mer zombielik än ett zombielik…

Jag lyckades på något vis att se hela två perioder, nästan rekord med tanke på omständigheterna🙂

Järfälla hade tydligen offrat ett gäng junisar till marginalguden för allt gick fan deras väg. De gjorde dessutom samtliga mål i matchen, även om matchen slutade 1 jävla 7. Åtta mål. Alla gjorda av JHC-spelare. Fan vad uselt.

Innan match, hela kvalet typ, har det visst snackats om att
”Höhö! Klart vi ska spela i ettan nästa år!”
Jodå. Snacka mindre och jobba mer.
Att glida omkring och tro man är världsbäst vinner man inga matcher på (uppenbarligen).
Ja. Självförtroende är skitbra. Men det är en jäkligt tunn linje mellan gott självförtroende och ren jävla fantasi.
Tycker faktiskt synd om coach. Att stå och skrika sig blå mot en vägg som inte svarar tillbaka måste vara fasligt frustrerande. Hur orkar han? *rycker på axlarna*

Det verkade så självklart. Att VHC skulle spela i ettan nästa sesse. Det såg bra ut. Stundtals. Inte i fredagens match men under kvalet. De är ojämna. Väldigt beroende på dagsform.
Saknar fler grovjobbare. Alla kan inte vara stjärnor även om ”vi” har en hel del tekniskt duktiga spelare. Jag gillar grovjobbarna. De som ofta inte märks så mycket i början, men som senare utmärker sig som oerhört viktiga stöttepelare i ett lag. Såna där som (Stiffen och Norrland, som täcker skott med munnen till exempel)

Såna spelare! Vill jag ha fler av… eller se fler av haha! Att bara ”talk the talk” och sen inte trampa hela vägen själv, tja… såna spelare vinner inga matcher. Är du inte beredd att lägga hela kroppen, den inre hockeykärleken och drivet och det yttre, tekniska, tacklingarna, i matchen. Tja… ge fan i att byta om till nästa match då…

Några matchens?

Bästa -Att faktiskt några av spelarna i båset försökte blåsa liv i sina lagkamrater med glada tillrop och heja-på-klappar.

Onödigaste – Alla utvisningar. Många av VHCs visningar var klantiga och onödiga.

Fajter -#21 efter slutsignalen. Jupp. Jag gillar en bra fight och jag förstår att frustrationen tog överhanden (han har humör!) Vet inte, och bryr mig knappast heller, vad som föranledde fighten. Men redigt kurr var det.

Miss -Hur missar man öppen kasse? En av JHC-spelarna lyckades haha!

Hörselfel – Moi! Eller ja, jag fick typ tinnitus efter att matris skrikit sig blå… rakt i mitt öra… taaaack..! Typ…

Sötaste – Mmmm… nä… jag låter bli att svara på det faktiskt…

Blodigaste -#4 skar upp ena fingret och stod i båset och stänkte blod omkring sig. Tuff kille med hockeyhjärta stort som en zamboni typ…

Värsta – Slarvet från VHCs sida stundtals och att JHC hade marginalerna på sin sida (utom killen som missade öppen kasse dårå)

Gladaste – #22… som klev av efter första perioden. Han hade skitkul! Fast ja, vi brukar ha det, vi som ”står breve'”🙂

Jaopp… så var det väl med det… Eller ja, vill man se filmen från matchen så finns den här.

Dessutom förlorade ju Brynäs mot DIF… jävla skit. Roligare hockeydag kunde man ju haft. Å andra sidan var hunden fasligt lycklig (som alltid) när jag kom hem efter matchen. Då kändes det bättre. Sen var det liksom bara att gå ut med honom och sen studsa i säng🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,



Kommentera

