Nacka körde över VHC med besked och det huvudsakliga problemet är inte plexiglasknas

Nä… jävla skit!

Alltså, rätt underhållande match som så, men det hade ju varit roligare om boysen vunnit istället… så klart.

Jag kom till matchen strax efter första perioden skulle varit slut, men inredningen hade gått sönder så det var pauuuuus…. Fem minuter in i första perren pajade plexit. What else is new liksom? Det är inte första gången. Borde det inte vara en säkerhetsfråga för klubben? Ett trasigt plexi kan säkert orsaka skador på tacklande spelare. Dubbelt dåligt liksom.

Tydligen hade VHC tagit taktpinnen och styrde spelet som sig bör. Sen blev det avbrott, NHK fick sig (troligtvis) rejält med pisk i omklädningsrummet och när perioden startade igen var det omvänt. Nacka styrde. Nacka sköt på mål. Nacka gjorde mål. De fick segla över hela isen och ta sig ända fram till VHCs kasse.

Så får det inte gå till.

Vad är problemet då? Varför funkar det inte för VHC när det gäller?

Jag vet inte, men jag har ju självklart åsikter. Åsikter som inte alltid gillas, men ärligt talat skiter jag i det (även om jag, som jag skrivit tidigare) inte alls gillar när ”somliga” hatar mig så det stänker om det.😉

Det finns individer i laget, självklart, och så ska det vara. Ett bra lag bygger på olikheter som kan komplettera varandra. Problemet blir när någon får för sig att ta ut sin ilska på de egna lagkamraterna. Kom igen. Väx upp va?
Inse att du (ingen specifik spelare nu) har ett eget ansvar, dels för ditt eget spel men också för laget.
Man kan inte förutsätta att ens lagkamrat ska kunna läsa tankar. Skyll inte på dina lagkamrater när ditt spel inte funkar som du vill.

Tyvärr tror en del spelare att de är förmer än andra. Stort problem.

Lösning? Släpp prestigen och jobba tillsammans istället!

Vill man vara stjärna i ett division 2-lag bör man ta en time-out tills man torkat bakom öronen och fått lite mer perspektiv på livet.

En talangfull spelare med stort hockeyhjärta som dessutom är ödmjuk är mer värd att se upp till än en som tror han är världsbäst och beter sig som en diva.

Tycker jag.🙂

En sån spelare saknade jag igår. I Nackas lag.
Norrland, den store backen med ett så uppoffrande spel att det är ren poesi att se, är skadad och ryktet säger att han troligtvis aldrig kommer tillbaka till hockeyn. Synd, mycket synd. En sån spelare är guld värd för ett lag!
Sättet han blev skadad på förvånar mig inte ett dugg. Han skulle täcka ett skott… med munnen. Typ. Där snackar vi hjärta! Att offra sig på det viset…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,



Kommentera

