Trögt att komma igång sen hittades en gammal favorit i motståndarlaget och då tog det fart

Ja inte blir det uppdaterat ofta numer, å andra sidan har min lilla skara läsare vant sig vid det här laget tror jag😉

Så vad händer?

Livet. Händer. Hela tiden.

Alltid nåt nytt. Alltid nåt som händer. Gamla minnen gör sig påminda och livet går vidare ändå.

Typ.

Men!

Bloggen heter ju faktiskt VHC-bloggen och ska handla om Värmdö Hockeys A-lag. Å andra sidan bestämmer jag själv vad jag vill skriva sådeså!😛

Men senaste nytt om VHC är att de går som tåget. Fortfarande. Matar in mål och motar skott. Allra senaste nytt är att VHC går direkt till kval till division 1, tillsammans med Sollentuna och Åkers. En felräkning hos Svenska Ishockeyförbundet gjorde att det blev så. Hur blev det så liksom? ”Oj, hoppsan?! Det fattas ett lag?!” Haha! Shit the same, VHC är direkt i kvalet utan att behöva spela play-off. Bara tacka och ta emot alltså.

Förhoppningsvis kan jag se matchen på fredag. Käkar antibiotika nu för nåt skit i lungorna. Men att jag är sjuk är ju inget nytt. Känns som jag är sjuk jämt. Förutom det kroniska då menar jag.
Att jag dessutom är helt hockeyskadad är ju ytterligare en anledning till att (jag är singel? *asg*) diagnoserna hopar sig. Mentalt störd? Eller är det normalt att sitta och skrika som en galning när Norge ger Slovakien ”a run for their money”?

Helsicke vilken match! Heja Norge!

Och nej, det spelar egentligen ingen roll vilka lag som spelar, är det hockey så är det. Men det är ju roligare om man har ett lag att favorisera. I det här fallet, Norge. Men det är ju inte så konstigt kanske, mina kopplingar till Norge är bra mycket starkare än kopplingarna till Slovakien.

Och mer om VHC:

Det här kommer bli ruskigt intressant! Derby mellan VHC och Nacka! Yes! Grymt! Finns ju en hel del VHCare som har ett förflutet i NHK och tvärtom. En av mina gamla VHC-favoriter är kvar i NHK och den killen är helt sjukt grym som back! Eller var, hur han är nu vet jag inte, men då var han väldigt uppoffrande och fajtades till tusen! Att killen är typ 2 meter lång och väger drygt 100 pannor gör att det nog räcker för honom att ge en blick så skälver benen på somliga. Kanske. Men VHCs ”småttingar” (ber om ursäkt redan nu, jag menar rent storleksmässigt och i jämförelse med Norrland) har väldigt lite respekt för sina egna liv verkar det som ibland så det kanske inte blir några problem.🙂

Tittar vidare på NHKs trupp och undrar lite… Inte kan det väl vara möjligt att de bara har en målis?😕

Nämen hallå..? Jag skulle ju lägga mig och sova en stund! Ska ju upp för att kolla hockeyn i morgon kl.06.00🙂 Tur i oturen att man fick lunginflammation va?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,



Kommentera

