Abrupt slut på Lillis VHC-karriär, nye coachen har en nackdel och saknad till hockey kan bli galet

Gamla nyheter, jag vet… men Lillis avsked känns lite… euhm… konstigt. Typ. Eftersom jag inte tränat för honom så har jag ju ganska begränsad erfarenhet av honom som just det, tränare. Men jag har hängt med A-laget sen 2005 och sett en hel del tränare passera. Han tillhör en av de (mycket) bättre. Ett riktigt stolpskott (den killen ska inte träna någon, annat är han säkert bra på, men inte det), en annan var jag skiträdd för och en var en riktig velourkille haha!

I NVP står det att både han och extremt kortlivade ass.coachen Crippa, fick sparken. Självklart får de mothugg från klubbens ordförande. Vad jag tycker om honom är kanske inte allmänt känt men jag kan säga så mycket att jag inte har mycket till övers för den … personen.

Därför går jag helt på Lillis ord. Jag litar på honom, han är genuin och ärlig. I alla fall har jag uppfattat honom så.

Men som sagt, jag har aldrig tränat för honom så vad killarna tycker vet jag inte. I det här läget är det inte så viktigt heller. Nye coachen heter Christian Styf, är bajare (visste väl att det var nåt fel på honom!) och har spelat i både Nacka och Värmdö tidigare. 2008 var han tränare på höstlovscampen i MB Hockey. Det låter ju bra. Och positivt att killarna i laget tydligen velat ha honom som tränare också. Å andra sidan ska man inte tro allt man läser. Även om det står i tidningen.😉

Ikväll spelar boysen mot Spånga. Verkar gå bra. Men det är en perre kvar. Kan bara hoppas att de håller huvudet kallt och hjärtat varmt.🙂

Får se om jag lyckas ta mig ner till hallen nån match snart åtminstone. Måste ju kolla in coach (jaja, inte sååå) och sen är det ju det faktumet också att jag saknar hockeyn så fruktansvärt mycket att jag blir tokig snart! Tyvärr är det ju tvunget att det ska passa in ”med resten” också… behöver ju liksom två dagar på mig att ”komma igen” sen… surt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,



Kommentera

