VHC tappar ledning, nya simhopp men av nr13 kanske o hur stark är en kropp egentligen?

Jahaja. De leder med 2-4 i andra perioden och matchen slutade oavgjort. Vad hände? Inte vet jag, jag var inte där. Men vad jag kan utläsa från Åkers matchrapport så var det en misstänkt dykning av en VHC-spelare och sen en missconduct i slutet av matchen (även där en VHC-spelare).

Nu kan man ju kanske tänka sig att Åkers ”kommentator” är en aning subjektiv i sin bedömning av matchen men personligen tror jag han är relativt objektiv. Särskilt när han utbrister följande:

”Jäkligt spännande hockeymatch med två grymma målvakter!”

Undra vad tusan #13 höll på med då? Spelaren som ”anklagas för dykningen”. Har inte fått den bilden av honom, som en fjompig fuskare. Humör, det har han, ja, men fuskare..? Nä.

Men som sagt, jag var inte där så vad vet jag?🙂

Ska bli intressant att läsa reffet sen. Då får man liksom båda sidors uppfattning.

Saknar fortfarande hockeyn nåt oerhört. Och det stör mig enormt att kroppen hela tiden dikterar min vardag.

De senaste dagarna har varit turbulenta, rent mentalt, och jag har fått en hel massa saker att tänka på. Straffades, ovanpå det emotionella, med årets hittills värsta migränanfall. Och jag mår fortfarande pest. Får knappt i mig någon mat och mår konstant illa. Har rusat till badrummet ett antal gånger, i tron att det var dags att säga adjö till vad det nu var jag stoppat i mig tidigare, men det har som tur var varit falskt alarm. Kräkas… *ryser* Fy fan.

Förundras över somliga människors beteende. Blir skrämd av den ihärdighet och den drift som visar sitt fula tryne hos en del personer. Blir arg över orättvisan. Chockad över att vara utvald trots att jag är oskyldig. Kryptiskt? Jodå. Men så är det. Jag mår pest. Den vanliga värken, det nya illamåendet och andningsbesvären som inte vill ge med sig och så den emotionella stressen. Undrar just när jag ska krascha? Hur mycket klarar kroppen av egentligen? Den som lever får se. Och jag hoppas jag får göra det…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,



Kommentera

