Målfest i JVM, målfest i Alltvåan, hunden står ut med mycket men inte allt o USA tog guldet

Lyckades inte hålla mig vaken till finalen mellan USA och Kanada men vad tusan, jag såg målfesten i den match som var viktigast🙂

Det var riktigt kul att se gårdagens drabbning mellan Sverige och Schweiz, och även om jag förutsatte att våra junisar skulle vinna så hade jag inte väntat mig så stora siffror. Det blev ändå lite nervöst. Efter Markströms bjudningar blev jag skitnervig varje gång han åkte för långt ut från buren. Stå still! Eller ja, inte heeelt still men ändå…
Men det var ändå en underhållande match. Hunden låg kvar till mitten av andra perioden, sen blev det visst för mycket skrik och studs…🙂

Domarna kan väl få godkänt då. Lite missar här och var men vaf.. kan inte vara lätt att hinna med istorpederna på banan alla gånger.

Undra förresten vad Schweiz coach har emot målisen Conz? Efter typ nionde målet såg han allt annat än glad ut, mer uppgiven är nog rätt ord, stackars målis. Varför byttes han inte ut redan efter första perren?
Å andra sidan, den sekvens som visade deras andrekeeper var väl inte så uppmuntrande. Han såg ut som han stod och sms:ade nämligen haha!

Tyvärr gick luften ur mig i tredje. Blev antagligen jobbigt efter måndagens ”äventyr”. Kroppen jobbade tydligen för högtryck då och så blir jag knäckt dagen efter.

För övrigt vann också VHC sin match. Borta mot Spånga. Vinst med 2 – 11!😀 VHC fortsätter tuffa på, härligt boys!

Måste säga att det är helt underbart att se spelare som jobbar järnet in i sista sekunden. HELT rätt inställning. Matchen är inte sljut förrän signalen ljuder

TACK juniorkronorna, tack SVT och tack Wikegård & Chris för underhållningen! JVM is da shit! Även om ett brons kanske känns lite ”sådär” för somliga…😉

Och jädras vad skönt att jänkarna vann över Kanada!😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,



Kommentera

