Årskrönika 2009

Årets:

GrannarParkeringsgrannen som gång på gång räddat mig från hysteriska anfall…

Resa – Dalarna får det bli i år igen. Hade hela fyra veckor däruppe, nästan helt själv. Underbart skönt!

Stödkragar – Mina vänner. Finns inga bättre!

AberDiagnosen. Inte nog med att sjukdomen i sig är ett j-a aber, att få folk (även mig själv) att acceptera skiten är minst lika energikrävande.

Insikt – Även om jag står upp för det jag tror på så finns det de som vill ”slåss” mot mig ändå. Men det skiter jag i🙂

Besvikelse – Tja… nån av cheferna, take your pick liksom… *suckar*

Upptäckt – Ju mer upprörd jag blir i trafiken och ju mer jag skriker åt mot-trafikanter att de är idioter, desto lugnare kör jag. Märkligt.

Avslappning – Soffmys med 40 kg corso. Snacka om avslappning.

Mest lästa inlägg – Med 614 läsare; Msn-konversation blev bättre idé än våldtäktskondom….

Mest frekventa fråga – ”Vad är det för fel på mig?” Att inte få en diagnos suger BIG TIME!

Veligaste – Se Årets Besvikelse…

Fundering –  Hur kommer det sig att vuxna människor helt plötsligt beter sig som apraka fjortisar så fort de fått lite (eller ja, mycket) alkohol i sig?

Fegis – Golden-hussen som inte vågade stanna kvar efter slagsmålet

Pinsammaste –  Tja, välj ett av Alliansens alla uttalanden bara…

Bloggkommentar –  Den från Pia – ”Hmmm vara inlåst i ett garage med Magnus Samuelsson, det kallar jag en våt dröm. Jag skulle kasta bort nyckeln med flit……..flin” på det här inlägget.

Ord –  Ajaj

Förlust – Alla matcher jag inte längre kunnat plåta. Det gör fysiskt ont i hjärtat att jag inte längre klarar mer än 1 period. Testade, inte med flit dock, två perioder och däckade i fyra dagar. Hockeyförlust…😥

VHC-vinst – Bara vraka och välja va? Jädrar i havet vad de vann!😀

Pucko –  Ojojoj! Jag tror min förra husläkare vinner den kategorin. ”Det blir så där när man blir äldre, det är bara vänja sig”… pucko!

Längsta – Väntan på svar. Från läkare, chefer, anhöriga och så vidare… jag hatar att vänta..

Härligaste –  Hockey! Jag blir så vansinnigt glad av att se hockey! På plats eller på tv. Underbar känsla!

Äckligaste – All hundskit som hundägare ger blanka f-n i att plocka upp. Äckligt!

Nya beroende – Spelen på Facebook tror jag. Tyvärr…

Saknade –  Hockeyn…

Mest senila – Gissa? Jag själv så klart! Har mängder med lappar och påminnelser i mobilen men tro på f-n att jag glömmer hälften ändå!😆

Skrattframkallande – Tja, jag garvar rätt ofta åt mig själv faktiskt… Och åt hunden. Och av mina vänner, min familj och massor av andra saker. Finns mycket att skratta åt trots allt.🙂

Citat ”Fan han åker ju som han hade snuten efter sig!” Lagledaren under den här matchen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,


7 kommentarer on “Årskrönika 2009”

  1. Lasse skriver:

    Spelen på Facebook… Ja tyvärr. Själv fast på några…

    God fortsättning på Dig och Jycken…

  2. farbror blå skriver:

    Kul! Får man sno idén? Ja, ja vet att vi konstaplar inte ska sno, men jag frågar juh:) Snällt:)

  3. […] januari 9, 2010 Sparat under: Bilder, Lix funderar — vhcbloggen @ 10:13 e m Jag ska göra som matte i år igen – en årskrönika. Fast jag tar nog med lite andra kategorier tror jag… […]

  4. farbror blå skriver:

    Du…då snor jag den! Länkar till dig som tack…Må så gott;)


Kommentera

