Stockholm står still när det snöar, Värmdö HC målar så det står härliga till o isinsekter is da shit!

Jepp. När det snöar i Stockholm står trafiken still… Seriöst?! Till och med jag, som är känd för att ”köra som en kärring”, anser att det absolut går alldeles utmärkt att köra (mycket) fortare än fotgängar-fart så som det såg ut på vägarna idag. Tyckte alla det? Nä, självklart inte…

Så där satt jag. Med axlar som ilade av smärta så fort jag rörde mig, ”spikarna” som var inkörda i höfterna bultade ändå, fötterna domnade, låren krampade, ryggen brände… Hej å hå…

Och det där med körning i snö… Såååå svårt är det inte, ge bara fan i att gasa/bromsa i panik så går det bra. Går oerhört mycket lättare att parera bilen i snömodden då… Men men, det är väl folk som tog körkort på dinosauriernas tid som inte vet hur det där med halkkörning går till…

Och det där jag skrev i förra inlägget. Om VHC som målar så snålt så snålt i Alltvåan. My bad. Jag tar tillbaka. Senaste messet jag fick så stod det att de ledde med 7 – 2. Okej. Bra så.🙂

Jag längtar verkligen och hoppas, att en av mina bra dagar ska sammanfalla med en hemmamatchdag. Saknar hockeyn, saknar ljuden, känslan, glädjen, spänningen. Men jag blir så sur när jag tänker på det så jag borde nog egentligen låta bli…

Ikväll spelar de mot Hässelby/Kälvesta. Är väl kanske inte direkt stans hårdaste motstånd (de lyckades visserligen knipa sista platsen i Alltvåan men inte mer än så) men bra med såna matcher också.

Det gäller ju bara att komma ihåg att varje match är unik, inga förutfattade meningar åt nåt håll och hålla huvudet kallt och vinnarhjärtat bultande så ordnar det sig.

VHC trummar på. Verkar göra precis det jag skrev. Disciplinerat och ordning och reda. Å andra sidan kan man inte vara på topp jämt. Det är helt okej. Bara man hittar tillbaka till sin egen, individuella topp. Det är ju så. Ett lag är fullt av individer. Trixet är att kunna blanda och ge, få fram varje individs absoluta topp, få ut så mycket av potentialet som finns och se till att blandningen smälter samman i det väloljade maskineriet.🙂

Och apropå nåt helt annat. Det där med snö. Jag älskar det! Jag har superkängor från IceBug så när huliganen får sina tokryck står jag stadigt (eller ja, så stadigt jag kan, min balans är det inte mycket med just nu).😀

Och nu fick jag slutresultatet för VHCs match: Vinst med 11 – 4! Inte illa🙂 Inte illa alls. Lite motstånd fick de alltså. Bra så.🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,


One Comment on “Stockholm står still när det snöar, Värmdö HC målar så det står härliga till o isinsekter is da shit!”

  1. […] Igår var det jobbigt. Det snöade i Stockholm så det var till att sitta i köer… Gissa hur skönt det var? […]


Kommentera

