Nykter på jobbets julfest gav insikter, kramper, snygga stötar och nya erfarenheter

Jag har varit på julfest med jobbet. Och inte druckit mer än tre klunkar champagne. Det var väldigt intressant måste jag säga.🙂

Fulla kollegor säger mycket konstigheter, som om jag hade varit lika askalas som de, hade låtit alldeles naturligt. T ex sa en kvinnlig kollega till en manlig dito – ”Du är ju gammal nog att vara pappa till mina barn!”
Grejen är att kvinnan i fråga är drygt 40, killen är 23… Hennes barn är 16 och 14. Hur hon fick ihop den matematiken vet jag inte faktiskt, men i hennes onyktra hjärna gick det säkert ihop…

Jag skrattade så tårarna rann och magen krampade, jag lyckades ta några danssteg helt nykter och hade intressanta samtal med kollegor jag aldrig träffat förut (vi var nämligen samtliga regioner i Sverige som samlades på ett å samma ställe för en gångs skull).
Spelade biljard ihop med en kvinnlig kollega och vann överraskande mot de två manliga kollegorna. Som inte var så där direkt överlyckliga för det. Fick dessutom beröm av en chef för en sjukt snygg stöt jag gjorde, fasen, det hade jag missat om jag druckit ju! För då hade jag säkert inte gjort en så snygg stöt, snarare rivit upp duken på biljardbordet… haha!

Det hånglades, ett par försvann för att göra annat än hångla och det dansades så man nästan fick skämmas… nästan…

Men helgens (ja, vi var borta fredag-lördag) absolut bästa kommentar kom från kvinnan som skulle gått i pension för fem år sen, hon som har koll på precis ALLT när det gäller organiseringen av såna här tillställningar.
Vid hemfärd hade en del kollegor redigt svårt att ta sig till bussen i tid. Organiseringsdrottningen (inte jag, jag är i det här fallet organiseringsprinsessa) var sådär lagom glad. Busschauffören var ungefär lika munter. Är klockan tio ska bussen gå då, basta.
Han frågar Organiseringsdrottningen:
”Är alla med nu då?”
Organiseringsdrottningen:
”Äh! Vi chansar!”

Haha! Underbart! ”Vi chansar”

Jodå, alla var med.🙂 Och somliga skämdes, somliga mådde illa, andra sov och en del lekte högstadie-klass-på-utflykt…😉

Varför var jag nykter då? Jag har som regel att aldrig dricka dagen innan jag ska köra bil nämligen… så enkelt är det.


2 kommentarer on “Nykter på jobbets julfest gav insikter, kramper, snygga stötar och nya erfarenheter”

  1. diana skriver:

    Chansar…Moahahaha😉


Kommentera

