Utryckningspoliser i växeln är en så dålig idé att det är kränkande, VHC spelar för Alltvåan o Citodon blir 22

Seriöst?! Vilken politiker kom på den ”briljanta” idén att dra in polisens resurser? Jag kan meddela att det sitter utryckningspoliser i växeln!😯

Ärligt? Det måste tamejfan vara ett av de sämsta beslut någon någonsin tagit! Världsklass i idioti!

Anställ civila att sitta i växeln och ta emot samtal från Sveriges alla hörn och ta upp anmälningar. Inte utryckningspoliser! Det är väl kanske därför polisen inte hinner fram fort nog. Folk gnäller (kolla in Jan Nymans artikel… han gillar nog inte poliser rent generellt verkar det som)

Nä, någon med makt får ta och tänka om. Ta och anställ alla de som blir utförsäkrade eller alla andra (som faktiskt kan jobba) arbetslösa. Eller nej, det finns ju inga pengar. Till viktiga saker.

Det viktigaste är att statligt ägda företags VD:ar som klantar sig å det grövsta får miljoner kronor för att de tabbat sig. Det är en grov kränkning mot både poliserna som sliter häcken av sig för att göra alla parter nöjda och oss ”fattiga” medborgare som vill känna trygghet.

Jag har alltid (med ett par undantag) fått oerhört bra bemötande från polisen, vare sig jag har ringt eller besökt en polisstation och det känns rätt oroväckande att utryckningspoliser ska sitta i växeln på polishuset. De har bättre saker för sig! Göra det de är utbildade och (som jag förstått det) faktiskt tycker mycket om, jobba som poliser.

Hade de velat vara växeltelefonister/receptionister så hade de nog struntat i åren på polishögskolan och istället sökt jobb som just det. Växeltelefonister och receptionister alltså.

Läs gärna Nattis 2.0’s tankar i frågan också.

Annat då? Det skriver jag i fibrobloggen istället. Har bestämt mig för att skyffla över allt sånt smärtgnäll till den.

Förövrigt spelar VHC match ikväll. Hemma. Skulle hemskt gärna vara där men nähä, feber (igen WTF liksom?)
Tror de vinner och hoppas på att jag hittar en bra medicin mot smärtan så jag kan plåta Alltvåan nästa år.🙂 Vaddå, man måste väl tänka positivt va? Eller ja, Citodon funkar rätt bra, men då vågar jag inte köra bil så… moment 22 liksom…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,


2 kommentarer on “Utryckningspoliser i växeln är en så dålig idé att det är kränkande, VHC spelar för Alltvåan o Citodon blir 22”

  1. MyyZz skriver:

    Hmm nej, köra bil o citodon är nog ingen hit alls. Hualigen.

    Kramkram


Kommentera

