Hockeyabstinens straffar sig fortare än kvickt men belöningen med mål, glada miner o värme gör gott

Jag vet inte om jag är korkad eller bara fullständigt besatt när jag väl kommer ner i en ishall. Jag skulle ju bara plåta en period! Skit!

Hade rejält ont redan innan match, kände mig febrig och (har fortfarande) ont i bröstet. Tog tempen, för jag tänkte att ”har jag feber åker jag inte ner”, ingen feber. Och så var det ju det där med att bara plåta en perre. När jag kom till parkeringen morrade det till i min mobil, sms från Lagledarn att det står 4-1 till VHC redan. I det läget tänkte jag ”Shit! Det innebär målrik match”

Möttes av Referatören och bakom honom kom en fyrbent rackare. Det var nog den sötaste rottis jag sett tror jag, en del ser så himla steroidstinna ut med skallar som soptunnor, men den här… Gulle! Vi blev visst bästisar, man blir lätt det när en har Frolic i fickan som hon gärna bjuder söta fyrbentingar på.🙂

Himla kul att komma ner och bli välkomnad med glada tillrop och breda leenden! Tack! Det värmde verkligen!

Och jodå, mycket riktigt. En målrik match. 11 mål till öste de in bakom Skarpans stackars målis innan matchen var slut. 15 – 3. Inte illa. Riktigt snyggt spel också. Klapp – klapp, disciplin och glada miner. Hos de flesta i alla fall, men det tar vi längre ner i inlägget.🙂

För några ”Matchens” måste jag ju skriva ner, även om jag bara såg två tredjedelar av matchen.🙂

Matchens…

Stackare – Skarpans målis. Mitt hjärta blöder för den pöjken! Fick ingen hjälp och såg emellanåt både arg och uppgiven ut. Men heder åt honom för att han fortsatte kämpa!

Ufo – #4:s försök till skott på mål var visst ett sånt. ”Vilket ufo!” Haha!

Nejnejnej – Ass.coach och #13 som står i båset och skriker på varandra så lagkamraterna får gå emellan för att sära de åt. Nejnejnej, så beter man sig inte i båset. Däremot – skitbra med känslor. MEN! Skrik på varandra i omklädningsrummet mellan perioderna istället. Det ger ett mycket mer stabilt och proffsigt intryck.

Gladaste – Hmmm, svårt val… Kapten Solstråle är ju alltid glad, #22, #21, #16, #4 osv… hade också breda smil idag.🙂

Citat ”Hörrö! Bandyplan ligger där ute!”, Matris visar med hela handen var #4 egentligen ska köra sina bandysvingar🙂

Domare – Blandad kompott, en hel del ”va?”-utvisningar men i det stora hela, godkänt. Åtminstone hörde inte jag några högre protester mot zebrorna idag. Å andra sidan kanske man inte vill skrika att domarn är dum i huvudet när man leder matchen?😉

Citat 2 & 3”Nä nu får ni sluta, jag får ju sms-tumme!”, Matris igen. Han var tvungen att redovisa för vartenda mål till frugan. Det blev visst jobbigt efter ett tag. ”Men va fan blev det mål igen nu?” Sms-tumme. Lätt hänt när målen trillar in varannan minut…

Mål – #16:s strut satt som en smäck! Jädrar i havet vilken kanon!😀

Dessutom, jag fick betalt medan jag var på matchen! Inte av klubben (var det nån som trodde det? Nä, tänkte väl😉 ) utan av min ordinarie arbetsgivare. Jourtjänstgöring. Och inte ringde det en enda gång! Härligt!

Så vad blir kvällens resultat för mig? Förutom att jag hade fasligt svårt att ta mig både till och in i, bilen så har jag nu satt i mig en halv påse Polly, funderar på om jag ska ta en whiskey eller Tramadol+Alvedon Forte-cocktail och har  dessutom ungefär 200 bilder att gå igenom. Ärligt!? Hur fasen lyckas jag smälla iväg 300 bilder på två perioder?! Abstinensbesvär eller? Haha! Raderar ju medan jag står där också så i slutänden lär det nog bara bli typ 30 som åker upp, där har man för att mina krav på bilderna blir högre och högre för varje sesse.🙂12

Kan inte hjälpa det, det är ju så kul! Hockey när det är som bäst! Heja VHC! Skrinna ända upp till ettan nu!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,



Kommentera

