Inga matcher på lång tid ger trött hockeynörd, lärorikt bilmeckande o killar är kärringar, ibland

Ja här händer det inte mycket inte…

Inte i mitt liv heller, som tråkigt nog inte involverar lika mycket hockey som jag skulle vilja.😦

Brynäs vinner, VHC vinner. Finemang. Men det skulle ju vara skoj att se en match emellanåt också, inte bara få resultaten…
Just nu ligger VHC tvåa i tabellen, tre poäng bakom Åkers. Men de verkar ha kul ändå.🙂 Och det bådar ju gott inför slutspurten i serien (som faktiskt knappt ens börjat ju).

Har ”meckat” lite med min darling bil idag, dvs fyllt på olja och spolarvätska. Och sen det mest avancerade – inte bytt lampa fram. Inte vågar jag vara där och mecka själv inte! Jag gör som ”tjejer ska”, frågade en manlig kollega om han kunde hjälpa mig. Och det var ju klart han kunde. Imorgon. Men jag klarar mig, tills dess. Så imorrn blir det till att utöva följande – ”monkey see, monkey do” Haha! Nästa lampa som pajjar fixar jag själv!😀

Kan nån förklara varför man ibland blir generad över saker man inte borde bli generad över? Alltså, när kollegorna drar grova skämt – nada. När killen på macken frågar vilken sorts lampa jag ska till bilen, då blir kinderna blossande röda. Hmmm, är det för att jag inte vet nåt om lampor till bilen men blivit härdad efter åååår av grova skämt på jobbet? Hmm, kan så vara.

En annan grej jag undrar över är varför en del killar är som kärringar? Visst, jämlikhet i all ära men alltså… Ingen borde bete sig som en kärring! Tycker jag…🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,



Kommentera

