Smärtsamt i kö på 222:an, Lidingö värvar tjeckiskt och om jag bara fick skulle jag gå på hockey jämt

Klicka för förstoring

Klicka för förstoring

Wow! Vilken morgon! Det stod nästan tvärstill på 222:an imorse. Det som normalt tar 35 – 40 minuter, dvs resan hemifrån till jobbet, tog nu 1 timme och tio minuter. Kan meddela att ”kopplingsbenet” var så där lagom jättestelt och gjorde ont… Sen rullade det på som tusan (tack för det!)🙂 Som tur är verkar samtliga inblandade vara oskadda. Skönt det!

Läste förresten att Lidingö värvat en gammal landslagsspelare. Från Tjeckien. Kul med lite rutin och så, men det jag hoppas mest på är att han lär sina lagkamrater att ishockey, det spelas med skridskor och glädje. Inte tjyvnyp och grinigt humör. De kan vara rent förjävliga faktiskt. Inte kul alls. Ibland spelar de faktiskt hockey. Men när de inte går deras väg då blir det sååå surt! Eller blev i alla fall, jag har inte sett de den här säsongen.

Har inte varit på hockey på länge nu. Det är sjukt trist! Problemet är ju att min kropp numer har vetorätt när det gäller att göra saker jag gillar. Det suger! När jag mår så dåligt, kroppen värker och hjärnan är full med gröt, då har jag inte möjligheten att hålla fokus på de saker jag måste. Dessutom tappar jag saker…😥
Däremot har jag äntligen fått svar på varför kroppen har vetorätt, jag behöver ju inte tycka om det ens en gång, men så är det. Fibromyalgi. Skit också!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,


2 kommentarer on “Smärtsamt i kö på 222:an, Lidingö värvar tjeckiskt och om jag bara fick skulle jag gå på hockey jämt”

  1. Lasse skriver:

    Tog mig hemifrån och till stan på 2 x ”Sultans of Swing” med Dire Straits… Ett rödljus och tre bilar i kö… Minns tiden på andra sidan bron med glädje, men den sidan man åker på på morgonen…??? Njae… Inte lika kul…


Kommentera

