VHC trummar på, IFK närmar sig guldet, Brynäs stampar på samma fläck och jag fick nästan en diagnos på en gång

VHC går som tåget, IFK Göteborg likaså. Brynäs har inte ens tagit sig ut från perrongen. Vad i hela? Nu får de ta och kamma till sig en aning. Har inte lust att bli tråkad en hel hockeysäsong!😛

Visste ni förresten att det finns nåt som heter ”maskerad depression”? Jupp, helt riktigt.
Man är alltså deprimerad fast man inte vet om det.
Personligen såg jag det som ett fullständigt absurt alternativ till min värk (och all annan skit som pågår rent fysiskt i min kropp) men så googlade jag. Och se där. Maskerade depressioner är vanligt.
Bland dementa.😯 Riktigt så gammal är jag faktiskt inte.

Men eftersom jag tidigare varit deprimerad (”på riktigt”) så är det plättlätt för en läkare som för det första inte känner patienten (var där för att min läkare är på semester) och för det andra har det svart på vitt så att säga, att patienten är av deprimerande slag, att diagnostisera patienten som deprimerad. Eller också är det fibromyalgi sa hon.

Vad jag hörde var: ”Det är antingen pest, eller kolera” Haha! Nä, det är fasen bättre om jag har en hemlig, dold depression som jag inte märker av. Då kan jag få lyckopiller och slippa värken.
Å andra sidan, när jag ätit lyckopiller (för övrigt ett jävligt missvisande ord) så känner jag NADA. Ingenting. Ingen glädje, ingen sorg, ingen känsloyttring över huvud taget. Jag blir en robot. Och hur kul är det? Att inte känna nåt? Då blir man ju deprimerad!😆

Tyvärr skrev hon inte ut några robotpiller (bättre ord) utan istället järntabletter. Det var visst därför jag ramlade. Blodtrycksfall. Que? Jag trodde inte man kunde få det när man är smurfhög. Men tydligen. Blodtrycket låg på 100/60 så en aning lågt var det.

Jaja, shit det samma. Ikväll är det match igen. I Ekhallen. Gissa om jag vill gå? JA! Klarar jag av det idag? Neeeej.😥 Trött så ögonen går i kors, ont i höfterna och skallen känns som fetvadd. Trist. Men jag orkar verkligen inte. Halsen, som inte gjorde ont alls igår när jag var hos läkaren, gör ont igen. Eh? Kroppjävel! Sluta bråka liksom… *garvar ändå*
Murphys lag borde aldrig fått gå igenom…😛

Förövrigt ser jag fram mot fredag. Då ska lillskiten till vetten för att kastreras. Skönt. För både honom och mig. Jag slipper äcklas av hans löptiksfläcksidioti och han slipper alla stresshormoner som rusar runt tillsammans med testosteronet. Men två veckor med en hund som älskar att leka och busa och lära sig saker… iiih… Det tog ju bara en kvart att lära honom ”lådtricket”🙄

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,


2 kommentarer on “VHC trummar på, IFK närmar sig guldet, Brynäs stampar på samma fläck och jag fick nästan en diagnos på en gång”

  1. Mr Manager skriver:

    Tjena moss! Här går jag in på din sida för att berätta hur j-a glad jag är just ikväll – å så får man läsa om dina bekymmer😉 Hursom, krya på dig…allt du kan! Så ses vi snart i returen

    • vhcbloggen skriver:

      Haha! Förstod nästan att du skulle komma hit och vara överglad😛
      Helt okej, för nästa gång är det min tur (hoppas jag, se hur det gick när jag var så kaxig och skrev att ”VHC går som tåget..” )😆


Kommentera

