Lång tupplur stör nattsömnen kanske, VHC spelar dåligt men vinner ändå o positiva tankar vinner jämt

Verkligen superklyftigt att sova två timmar på eftermiddagen. Verkligen. *skakar på huvudet* Men okej, jag hade inte så stort val. Feber, svinont i halsen och så har jag ramlat två gånger idag…😕

Första gången var imorse, när klockan ringde. Jag hann ungefär halvvägs fram till mobilen för att stänga av larmet och så vek sig ena benet. Häpp! Där låg jag. Och klockjävlen ringde… *morr* Hela kroppen var som gelé men på nåt sätt lyckades jag dra mig fram till byrån och stänga av oljudet. Släpade mig tillbaka på alla fyra och sen upp i sängen. Undrade vad i he-te som hände. Det var ju jättelängesen (nu pratar vi år) sen jag ramlade sist.

Resten av dagen kändes kroppen fruktansvärt ostabil, som att benen i kroppen liksom inte satt ihop som de skulle…  Skitskum känsla kan jag meddela.

0524KLÖVJ

(Klickbar bild - öppnas i nytt fönster)

Tog en promenad med hunden, på med klövjeväskan för att han skulle få jobba lite (och jag kunde få lite lugn o ro sen). Självklart stöp jag igen. Men den här gången var det inte riktigt kroppens fel. Jag snubblade på en pyttesten och så låg jag igen. Lite halvpinigt eftersom det hände mitt framför näsan på en annan hundägare. Länk till inlägg om ramlingen som  finns hos hunden

Tycker det börjar bli lite halvläskigt när kroppen bestämmer så där mycket. Jag har ju inte ens något att säga till om längre. Usel deal alltså.

Hockeyn då? Jodå, VHC tuffar på även om gårdagens match tydligen inte var mycket att hurra för, trots seger med 12-3!😯

Jag missade ingenting alltså. Känns skönt. Hatar när det blir såna där extremt händelserika, roliga, målfester och jag inte kan vara där.

Missade ingenting idag heller. Förlust för Brynäs. Hemma! Scusi liksom? Jag hoppas verkligen de kammar till sig ordentligt till nästa drabbning. Och jag lär bli tråkad på jobbet av Skellefteå-supporten… Inget kan jag göra ”rätt” tydligen.😛

Bajen spelade ju skitfotboll, Blåvitt fuskade. Så ni kan gissa vilket tjafs det blir vid lunchtid på jobbet. Jobbigt att vara en mot 15 liksom. Visst, det finns ett par djurgårdare och ett par gnagare också, men de har ju liksom varandra haha!

Förresten vill folk fortfarande tro att min värk och självbestämmande kropp ska vara psykiskt betingad. Fick höra följande i fredags:

”Man ska tänka på tre bra saker som hänt under dagen, då mår man mycket bättre” (och här betyder ”man”, ”du”)

Mitt svar blev så klart:

”Får man bara välja tre?! Det blir ju skitsvårt!”

Jo, men så är det. Jag hittar massor av bra saker som händer varje dag. Att jag får köra bil till jobbet, hunden tror att han är valp fortfarande och jagar löv som fladdrar längs marken, jag skrattar, får knasroliga mejl, gör någon annan glad, solen skiner, hunden klarar av ett träningsmoment, jag har i alla fall inte ont i höfterna/fötterna/handlederna/nacken (eller vilken kroppsdel det nu är som bestämt sig för att inte göra ont just den dagen), jag blir befordrad, lunchen smakade mums, jag kom iväg i tid från jobbet, det var lite trafik ute…. osv osv… Ja, ni ser, jag skulle kunna hålla på hur länge som helst!

Nä, trots att jag inte är så där fasligt trött så är det nog dags för sängen. Halsen gör fortfarande ont (och det stör mig att värktabletter inte hjälper ett skit!) och jag fryser… Skit me’t!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,


3 kommentarer on “Lång tupplur stör nattsömnen kanske, VHC spelar dåligt men vinner ändå o positiva tankar vinner jämt”

  1. […] på huvudet såg jag att han ”också” stod i lekställning. Haha! Min version finns här //matte – öm här å […]

  2. Katta & Doriz skriver:

    Folk är idioter! Som sjukpensionär får jag ofta höra ”men gud va skönt att vara hemma hela dagarna! tänk vad jag skulle få gjort saker”. Så de tror alltså på fullaste allvar att jag är hemma för att jag är frisk? Hur kan det annars vara skönt att vara hemma hela dagarna och göra så mycket saker – för med smärtor, rörelsehinder och bidrag från Försäkringskassan kan man ju inte göra så mycket….
    Försök skit i vad de säger. de mindre begåvade människorna….
    krya på dig!
    kram

    • vhcbloggen skriver:

      ”Få saker gjort”!?😕 Herregud, det gäller ju bara att försöka ta sig igenom dagen på ett någorlunda värdigt sätt. Idioter!
      Jag jobbar ju fortfarande så det ”hjälper” nog till, att folk tror jag är frisk och så. Men det är bara härda ut och sen försöka vila upp sig innan nästa arbetsdag. Gå till jobbet med smärtor och yrsel och allsköns skit är vardagsmat, men är det värdigt?

      Tack söta du!
      Kram!


Kommentera

