VHCs trupp presenterar sig med besked, kroppen revolterar så tårarna sprutar men annars är det barabratacksåmycket

Japp, kroppen har definitivt tagit kommandot. Jag har inte ens yttranderätt längre! 😦 Det suger!

Men skit i det nu. Min premiärmatch i Ekhallen blev en målfest. VHC levererade med besked! Disciplinerat, kraftfullt och riktiga kanonmål! 8-1 stod det på resultattavlan när signalen ljöd. 8-1. Det är revansch med besked det! 🙂

Några ”matchens”?

Matchens…

Offerlamm – Typ… #17. Vilken kille! Snacka om att offra sig för laget! Han är inte så stor men jädrar i havet vad tuff han är!

Gladaste – #23 vinner nog den kategorin. Sååå härligt att se!

Målare – #23 igen

Citat ”Nu vet jag hur man gör”, #23 efter första målet… 🙂

Domare – Tyckte jag var bra. Sen att spelarna kanske hade en annan uppfattning, tja, det är nog förståeligt. 🙂

Målvakt – VHCs såklart! Jäkligt snygga räddningar gjorde han, hela matchen igenom!

Bild – Svårt att välja faktiskt, men säkert den som skulle blivit suverän om det inte var en domare, motståndare eller klubbspets i vägen… 🙄

Buse – #4 kanske?  Svårt att välja där också. Oavsett, jag gillar busarna. De som har jävlar-anamma och humör, och de som dessutom har tekniken… De busarna gillar jag. 🙂

Bästa läkkött – En VHC-spelare (undra om det inte var #2) tacklar en liten motståndare som far in med näsan före i plexit och blir ”svårt skadad” eftersom han ligger och kvider på isen. Så ut med VHC:aren. Och hejsan hoppsan vad pigg han blev! Den ”svårt skadade” Ormsta-killen alltså, för han fortsatte spela som ingenting så fort dörren till utvisningsbåset stängts… Märkligt… Bra läkkött på den lelle killen… 😕

Snabbaste – Ormstas #22. Som lagledarn sa: ”Fan han åker ju som han hade snuten efter sig!” 😆

Och jo, visst var det så att kroppen började protestera en aning efter första perioden, sen blev det värre. Det stör mig. Men inte vill jag säga att det känns som kroppen tar livet av mig när coach frågar om det är bra. Jag svarar ”jodå”. Allting är relativt. När det gör så ont så jag gråter, då går jag inte på hockey. Så allting är relativt. Jag gråter när jag sitter i bilen och kör hem istället. Mascaran rinner och ögonen svider, men ”jodå” allt är relativt. Nu ska jag sluta skriva ”relativt” mer…

Just nu sitter jag med en kropp som skriker, feber och halsont. Jaja, är det inte det ena så är det det andra eller också all skit på en gång, haha! Jo, jag är trött nu. Trots att jag sov en stund efter frukost. Sjukt ju.

Nästa match är om en vecka. Ska bli intressant att se fortsättningen av säsongen med det här laget. För ikväll presenterade de sig ordentligt för mig. Starkare, smartare och helt enkelt bättre! Yes! Härlig match! Härlig presentation! Det blir kalasbra det här! 😀

3 kommentarer on “VHCs trupp presenterar sig med besked, kroppen revolterar så tårarna sprutar men annars är det barabratacksåmycket”

  1. Mr Manager skriver:

    Skönt att du och hockeyn är igång igen. Nu får vi väl återuppta vår digitala relation igen 🙂

  2. […] – ”Fan han åker ju som han hade snuten efter sig!” Lagledaren under den här […]


Kommentera

