Nya tag för hockeysmurfen, kroppen avskedade mig som chef o hockey ska ses live! Egentligen…

wp9801

Södra Länken i "rusningstrafik"

Förra inlägget är i det närmaste glömt. Jag slösar inte längre energi på sånt. Inte mer än nödvändigt i alla fall. Ut med skiten sen (in med nytt 😛 ) nya tag!

Jodå, det är fredag och arbetsveckan är över. Sippar på lite ”ful-whiskey” och lyssnar på hunden som drömmer sköna drömmar om löptikar och trasiga fotbollar. Gissar jag…

Funderar på om jag ska ta och tvinga min kropp ner till ishallen på söndag för att kolla hockey. Jag kan ju stanna en period bara (jo eller hur?) Vet redan hur det kommer bli. Revanschmöte mot Ormsta, en lång sommar utan en endaste division 2-hockeymatch och en naiv förhoppning om att kroppen ska hålla. Det kommer sluta med fullständigt lyrisk glädje att återse ishockey som den ska spelas, med hjärta, och sen de fruktlösa försöken att ignorera smärtan som obönhörligen kommer rasa i min kropp. Jag vet det. Min kropp har gjort mig plågsamt medveten om att den är slut, inte orkar, gör lite som den vill. Som att inte kunna knyta skorna till exempel, eller häkta på säkerhetskedjan på dörren. Då gråter jag som ett barn. Frustrerad och arg på kroppen fast det egentligen inte gör nån nytta mer än mentalt.

Äh! Lite får man tåla va? *ironi* För vad gör det att fötterna känns som uppskurna av knivar, höfterna stela som de satt i ett skruvstäd och yrseln som man snurrat sjuttiarton varv runtruntruntrunt ett brännbollsträ för att sen försöka ta sig i en rak linje mot mål. Vad gör det? Egentligen? Jag vet inte. Jag vet inte ens vad som är fel. Bara att jag har blivit avskedad som chef över min egen kropp. Jag får inte bestämma nånting längre. Det suger. Jag gillar att bestämma…

Men okej, söndag klockan 16.00 smäller det i Ekhallen!
Då kommer ljudet av tacklade spelare mot plexit att eka över hela ön! Hårda slagskott slå hål på motståndarnas målnät och en materialare som blåser ur hjärnan på mig med sina entusiastiska hejarop! Kan man annat än älska division 2-hockey? Visserligen får jag nog lära mig att älska division 1-hockey nästa år men det är en uppoffring jag är beredd att göra 😉

Truppen är, som sagts tidigare, mycket intressant och trots en del felaktiga (illasinnade?) rykten så stannar både ”back-farfar” och ass.coachen. Okej, ”back-farfar” kanske är lite att ta i men han har faktiskt fyllt gubbe (tror jag, han är född -79 iaf). Resterande killar är lammkött (om ens det) och det ska bli riktigt intressant att se vad coach hittar på för kedjor.

Själv har jag ju stadigt utökat min kunskap i hockey-coachning bara genom att kolla matcher på TV *ironi igen* Jag vet, ibland är jag helt fel ute och saker som funkar i ett läge funkar nödvändigtvis inte i just hockey. 🙂

Hoppsan! Där for whiskeyn upp i skallen! Bäst att avsluta innan jag skriver nåt riktigt dumt 😛

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer on “Nya tag för hockeysmurfen, kroppen avskedade mig som chef o hockey ska ses live! Egentligen…”

  1. Nemos matte skriver:

    Jag hoppas verkligen att du snart får reda på vad som är fel. Sådär kan man ju inte ha det! 😦 Lever själv med värk (dock en västanfläkt jämfört med vad du verkar gå igenom) men vet i alla fall varför – och det gör det hela så mycket lättare att stå ut med.

    • vhcbloggen skriver:

      I mitten av oktober ska jag till smärtkliniken (de ändrade ju min tid igen) så då hoppas jag på fler ledtrådar.
      Precis! Vet man bara vad det är så är det så mycket lättare att hantera.


Kommentera

