Kaosartat…

Ibland går det upp, ibland går det ner, ibland händer allt på en gång. Som nu.

Först glädje, jag stryks medhårs, vaggas in i en falsk förhoppning om större belöningar och bättre villkor.
Plötsligt rycks mattan undan och jag sitter där. Förvånad, sviken, nedtryckt, förnedrad och arg.

Något jag avskyr hatar, är orättvisor. Det är orättvist. Det jag blir utsatt för är inte rätt. Det är fult spel. Och jag gillar raka puckar, klara besked och konstruktiva diskussioner.

Jag får inget av det jag vill ha. Inte utan att offra min livlina. Jag klarar mig inte utan den. Men jag får inte belöningen om jag inte klipper av den. Självmant.

Nu står jag förvirrad, frusen och arg. Mest ledsen.

I nuläget står jag handlingsförlamad. Men ge mig lite tid så ordnar jag det här. Också. Som allt annat.

Jag behöver bara lite tid…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer on “Kaosartat…”

  1. Lasse skriver:

    Öhhh…? Ja… Jo… Får man hålla en tumme…? Eller nåt…

  2. vhcbloggen skriver:

    😆 Lite väl kryptiskt inlägg kanske? Kontentan av det hela är att män med dåligt självförtroende, dessutom i ”chefsposition”, har en förmåga att hela tiden vilja ”sätta mig på plats”. De ändrar spelreglerna, bryter löften och kommer med halvsanningar. Igår var jag nedslagen, idag är jag tillbaka på banan i min fighting-bitch-kostym och gör livet surt för var o varannan 😛

  3. […] 9, 2009 vid 11:05 f m · Arkiverad under Bilder, Lix funderar Mäh! Nu säger schäfrarna att jag inte får vara med matte längre! Dom säger att jag inte är nåt snygg att kolla på och att det luktar hundmat i vårat rum så […]

  4. Nemos matte skriver:

    På dom bara! 😉

    Män med dåligt självförtroende i chefsposition är den värsta sorten…se det som en komplimang att de inte gillar dig! 🙂

    • vhcbloggen skriver:

      Jupp, alltid! Nästan… 🙂

      Absolut! Jag tycker det är skrattretande att de kan tycka att ”lilla jag” är ett så stort hot mot deras manliga ego… Ibland blir det för mycket av mansgrisigheten, men men, jag kommer tillbaka (till deras stora förtret *asg* )

  5. MyyZz skriver:

    Kram vännen, raka puckar är fina fisken men det klarar de inte av de små skitarna, jag känner igen det.

    Hoppas allt löser sig till det bästa. Kram till dig och blöt puss till vovven:-)

    • vhcbloggen skriver:

      Tack! Det är konstigt det där, men tyvärr alldeles för vanligt. Riktiga män är det ont om, särskilt i chefsposition tydligen.
      Ja, jag håller på att flytta på mig (mitt i den ekonomiska krisen). Det tar lite tid men jag pallar inte längre att jobba för såna chefer.
      Inget fel på jobbet i sig eller arbetskamraterna, men det tar på krafterna att bli motarbetad av höga höns… *ler lite ändå*

      Han ligger just nu och sover sött, så jag har varit o pussat på honom (och snusat lite på hans goa öron) 🙂


Kommentera

