Semesterdrömmar och nostalgi i en enda röra o så hamnade visst VHC på ett hörn också, hockeynördigt värre

Har haft semester, eller, har fortfarande men nu är jag hemma…. och längtar tillbaka till stugan så det är helt sjukt. Är fortfarande semesterlullig, kroppen protesterar vilt mot de 47 milen jag körde igår men det ger sig. Om ungefär fyra dagar. Det var i alla fall så lång tid som behövdes för att ”komma igen” när jag åkte upp till stugan.

wp_9551

Jag älskar att vara där. Ofta är det tyst. Så tyst att det är overkligt. Ute. Inne knäpper det i träet, som om brasan är igång, golven knarrar och varje ådring i plankorna är ett minne från barndomen. Stugan är byggd av min morfar, utan lån och med gamla verktyg. Från grund till tak. Han fällde själv träden, gjorde iordning de och satte sen ihop timmerstugan för hand. Dock med god hjälp från familjen. 🙂

När mamma kom upp skulle det upp och vandras. Gissa vad min kropp tyckte om det… just det. Den hatade mig redan wp_9154 efter en dryg halvtimme upp på fjället. Högg mig, skar i kroppen, bankade inombords och vred om både här o där. Men medan mamma plockade hjortron vilade jag lite. Och när vi kom hem blev det belöning, vaniljglass med varm hjortronsylt! 😀 Sen gick jag som en ledbruten zombie några dagar och så var det dags igen… *garvar* Semester är till för uppladdning va? 😉

Men visst, läsa böcker, äta gott, dricka vin och skratta så tårarna sprutar… Härligt!

wp_8838Huliganen var med så klart och han var nog i paradiset tror jag. Han trivs där lika bra som jag och tur är väl det. Ett av våra favoritställen är bäcken. Han för att han kan kuta som en idiot och sen faktiskt få dricka av vattnet (han får inte dricka från stillastående vatten nämligen har jag bestämt… 😛 )

Jag, för att jag älskar ljudet, lugnet och minnena som obönhörligt ploppar upp i skallen. Jag välkomnar de, för de är glada o ljusa (fasen vad poetisk jag blev nu då!)

wp_8793

Var var jag nånstans? Semester ja! Sola, vila, läsa och bara vara, det är livet det. 🙂

Har tänkt mycket lite på hockey, även om jag blivit påmind från flera håll om VHCs existens… 😉 De spelade match ikväll, mot Team Gävle. Vet inte hur det gick faktiskt, har inte kollat eller fått sms men men. Hade velat gå och kolla men ärligt talat så är jag en aning zombielik (ett zombielik?) så min energi går åt att hålla mig upprätt just nu 🙂

Hoppas det gick bra, truppen verkar stark så det skulle ju vara en bra start på säsongen tycker jag. 🙂

Har googlat runt och letat efter resultat men icke… Skulle kanske ta och ge mig då?

Sova? Nja, inte än kanske… Käka godis och kolla klart på Sagan om ringen? Låter som en plan… ajöken 🙂

Bilderna går att klicka på för större variant, de ser väldigt oskarpa och pixliga ut annars såg jag… 🙂

2 kommentarer on “Semesterdrömmar och nostalgi i en enda röra o så hamnade visst VHC på ett hörn också, hockeynördigt värre”

  1. Ser verkligen härligt ut!
    Dom var duktiga att bygga och fixa. När jag ser möbler som min morfar gjort eller stryker med handen över något som pappa byggt blir hjärtat varmt.

    • vhcbloggen skriver:

      Ja det var skönt att vara där uppe och jag skulle inte ha nåt emot att bo där permanent, men att hitta jobb där är i princip omöjligt 😦
      Verkligen! Det är som att de karvade in kärlek i det de byggde, sånt görs knappt längre. Men vilken känsla, dra handen över lent trä och bli alldeles varm och glad inombords 🙂


Kommentera

