Dagens trafikincident blev ett öppet brev till den lille mannen i den lille bilen i den skrattretande situationen

Öppet brev till mottrafikant i dagens trafikflöde –

”Kära Fiat-fjant,

Ditt agerande i dagens incident var både underhållande och livsfarligt, dock i omvänd ordning.

Du förstår, när det står 50 på de gula runda skyltarna med röd kant runtom, då betyder det att ingen, inte ens Du, får köra fortare än så. Lägg därtill de stolpar, innehållande fartkameror, på sträckan vilket betyder att Du, eller den som kör fortare än angiven hastighet, faktiskt kan få ett brev på posten. I brevet ligger en räkning. Den räkningen måste Du betala.

Situationen idag gäller ovan nämnda omständigheter inkluderat det övergångsställe vi passerade samt polisbilen som kom i motsatt riktning.

Då Du, i allt för hög hastighet, höll på att köra in i min bil (som faktiskt inte kan färdas fortare än 50 kilometer i timmen när det står 50 på de röd-gula skyltarna) så orsakade du inte bara hjärtklappning utan också ilska. Jag blinkade med bromsljusen i första hand, för att Du kom i en sån rasande fart och sedan med varningsblinkers för att få Dig att förstå vad jag menade. Informationen gick uppenbarligen inte in så då visade jag Dig mitt högra långfinger. Detta tilltag visade sig inte vara populärt hos Dig har jag förstått.

När vi sedan passerat den andra stolpen (också den innehållande en fartkamera) gör Du en alldeles förträfflig omkörning och lägger Dig framför mig. Varför Du gjorde så kan jag för mitt liv inte förstå. Detta eftersom Du plötsligt saktar ner till 40 och sedan 30. När jag är tvungen att växla gör Du Ditt genidrag, en snabb tramp på gasen och… Poff! Puts väck! Touché! 1-0 till Dig min herre.

I det här läget skrattar jag. Och samtidigt tycker jag så synd om Dig. Jag borde kanske visat mitt lillfinger, istället för mitt långfinger? Det verkar onekligen ha varit det enda rätta.

Så, med all rätt min herre. Ni vann. Det var lite trist att vi inte fick en chans att konversera något vidare, mer verbalt menar jag. För hade vi fått göra det, så skulle jag frågat min herre hur gammal han är? Och kanske, bara kanske, talat om för Er att Ni är en fullständigt imbecill idiot!50skylt

Bifogar en bild på skylten så Ni kommer ihåg den till nästa gång

Vänliga hälsningar, Vhcfan”

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Så kan det gå i trafiken. Jävlar vad jag skrattade sen. Det var inte roligt att nästan bli påkörd (jag hade dessutom intetowtruck

möjlighet att slänga mig ut till högerfilen eftersom… surprice! Det var bilar där! 😯 ) men sen… När han snällt följer efter i 50km/h mellan fartkamerorna, gör en käck omkörning och lägger sig framför min bil. Därefter går det saktare, och saktare, oooooch saktare. För att sen dra en repa i, kanske något *harkel* över, 50 in i rondellen.

Haha! Ja, det finns folk till allt! Egentligen blir jag inte förvånad, men det känns lite som att mängden idiotiska förare ökar på sommaren..? Å andra sidan bor jag på en ö som invaderas av ”sommargäster” varje j-a år så… *skrev o strök för jag insåg att jag nog skulle bli halvt lynchad om jag faktiskt skrev vad jag tänkte från början*

Men jag har sagt det förr, har du inte blåljus på bilen – ja’ flytt’ int’! Såvida jag inte har möjlighet förstås, man ska ju egentligen kramas i trafiken… 😉

Bilden på 50-skylten kommer från SVT och bärgningsbilen från Bibomedia.com

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Dagens trafikincident blev ett öppet brev till den lille mannen i den lille bilen i den skrattretande situationen”

  1. Nemos matte skriver:

    Visst är det betryggande att veta att vägarna är fulla av ansvarskännande, säkerhetstänkande och i allmänhet laglydiga medtrafikanter? Konstigt att det inte händer fler olyckor..! (Måste bero på att vi andra är så himla duktiga. 😉 )

  2. vhcbloggen skriver:

    *garvar* Jag håller med du, märkligt att det inte händer fler olyckor. Men det måste ju som sagt bero på att vi andra är så duktiga 😆


Kommentera

