Vild polisjakt och en hel del dagens där trafiken o dess hjulförsedda dårar får stor plats

Dagens mest spännande –

Biljakt! Eller rättare sagt mcjakt. Nääää, det var inte jag som jagade, det var polisen men de svischade förbi på bara ett par meters håll! 😯 😀
Jag var nämligen på macken, eller ja nästan. Hörde sirenerna på nära håll och undrade nyfiket vad som pågick. Först såg jag mc:n, polisbilen låg bara några meter bakom, mc-föraren vände på huvudet, undrade hur nära de var, gasade än mer och poliserna hängde på. Rakt in mellan bensinpumpar och entrén till mackens butik. Jag tror det satt en ängel på taket för tänk om någon stått i vägen. Tänk om någon inte uppfattat vad som skedde.

Killen som stod jämte mig blev arg och sa ilsket att han ska ringa polisen. ”De får fan inte köra sådär!” Så gick han in och ringde. Jag stod kvar. Pulsen slog. Tänk att man kan få en adrenalinkick av så lite. Undra hur högt adrenalinet pumpade hos de som faktiskt var huvudpersoner i jakten. Tusen gånger högre än hos mig gissar jag. 🙂

Dagens gladaste –

Jag. 🙂 Jag sparade 200:- på att jag slapp laga ett stenskott (som inte var ett stenskott, det var en flisa bara, men säger nån åt mig att laga mitt stenskott och pekar på rutan så tror jag ju att jag måste laga ett stenskott ju!)

Dagens pucko –

Hmmm, mc-föraren som blev jagad eller nån av alla *svär* idioter som nödvändigtvis  måste prejas, nosa min fina bil i röven och köra som det gällde livet.

Dagens visdomsord –

Riktat till ovanstående puckon:

Fortsätter ni köra sådär så kommer ni inte komma fram alls och då har ni sparat exakt NOLL sekunder på att köra som bil(eller mc-)tjuvar hela bunten. Idioter!

Dagens ”jävla tråk” –

Att jag är så förbaskat trött i kroppen att jag rent fysiskt inte orkar äta! 😯 Say what!? Vet ni hur frustrerande det är att vara skithungrig och kroppen bara ”Meeeen åååååh…! Lyyyfta gaffeln… *suck* …ooorka liksom… zzzzz…”

Dagens hoppsan –

Gällde inte mig, utan en kompis. Hon ska (eventuellt) ta en kull på sin tik i vinter och redan nu har det hört av sig en potentiell valpköpare! 😀

Dagens bästa –

Gissa? Det är fredag!! 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

