Barnamos är otrevligt tror jag, mascaran blev skitdyr men doftar gott och dagens fundering om trafiken

Höll på att klippa en unge igår. Ärligt, varför kommer man på tanken att svänga rakt ut i vägen (när övergångsstället ligger 25 meter bort) och då bara titta om det kommer bilar från ETT håll?! En jäkla tur att jag hann se ungj*vlen i tid annars hade det blivit barnamos av han. *suck*

Och eftersom jag hade rutorna nere så fick han höra både det ena och andra. Det var inte vackert men han var välförtjänt av det. Idiotföräldrar som inte lär sina ungar att se sig för ordentligt! Eller ska man bara skylla på ungen? Han måste ha varit 10-11 nånting… Pucko, hur som helst…

Jag trodde jag blivit frisk förra veckan. Gick omkring och njöt av att värken bara låg i bakgrunden och malde på 2-3 ungefär. Hejsan hoppsan det gick åt skogen. Nu verkar det som jag får betala fyrdubbelt för de där ”friska” dagarna. Och läkaren som skulle ringa halv två (idag) eftersom han glömt (?) skicka remissen till smärtkliniken, har även glömt att ringa verkar det som. Surt!

Nåt som inte är surt är vädret! 🙂 Visserligen blåser det så mycket att bilen far som en vante på vägen när det kommer kastvindar men vad tusan, det är som att vara på Grönan. Fast gratis liksom. 😛

Och i måndags skulle jag bara in på Kicks för att köpa en mascara. Gick på en dryg femhundring. 😕 Eftersom jag råkade köpa parfym också…

Bild från Scent-sation Fragrances

Och så var det mascaran dårå… Den som skulle få ögonfransarna att hamna nånstans mitt på pannan… Tss! Kan jag säga på en gång att det är bara ruffel å båg! Gör den inte alls! 😉 😛

Jag ser ut att ha lika långa ögonfransar som med vilken annan mascara som helst. Men det visste jag ju redan… Däremot tycker jag det är fult gjort att ljuga på det viset. För de blev inte blanka heller, eller växte så där som i reklamen. Skitdåligt… *flinar*

Bild från Maybelline New York

Dagens fundering:

Om alla bilister på Essingeleden skulle bli en aning mindre själviska (”Näääähäää jag tänker INTE släppa in dig framför mig, även om du ska till filen längst bort!”) och alla bilister i Södra Länken skulle sänka farten så fort det dyker upp nya på tavlorna (ni vet de där som är svarta med siffror på, och som ändras från 50 till 30 och slocknar när det är 70?)

Undra om trafiken skulle flyta bättre då?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

