Hunden hindrar glädjeskutt, BÅG brummar åt dumma frågor och jag ritar inte lika fint som Jojo

Ni såg matchen va? De tre sista minuterna låg väl pulsen på 130+ tror jag! Tur att hjärtat är friskt i alla fall! 😀


Självklart hade jag en sovande CC i knäet så inte kunde jag hoppa och studsa i soffan som jag velat, när Gunnarsson stänkte in 3-2-pucken.

Personligen förstår jag inte hur han kan ligga och sova när jag skriker ut direktiv till boysen på tv (ja, jag är helt hockeyskadad). Men det gör han, och snarkar. Högt! 🙂

Men visst kan man vara glad över ett brons? Hellre en bronsmedalj än ingenting alls? Eller. Det verkar råda delade meningar om det.

Sen tycker jag det var en rejält klantig utfrågning av BÅG efter matchen.
Hade det varit jag hade jag ställt frågan på ett annat sätt.
”Vad vill du göra sen då? När ditt kontrakt går ut? Fortsätta eller göra nåt helt annat?”
Till exempel… Lite finess hade inte varit fel. Jag har sett så många intervjuer med BÅG att jag förstått att man måste ha det, finess alltså, om man ska få ur den killen nåt annat än helylle-diplomatiska svar. 🙂

Och på Aftonbladets omröstning ser jag att jag inte är ensam (inte BÅG heller 😉 )

wp_rost

Och i andra perioden ritade jag den här: wp_7537

Jag vill gärna tro att det hjälpte till… *asg* Knappast va?

Det började lite försiktigt sen jäklar blev det fart! Gillade publikens reaktion på Backes. Undra om han lämnade stora huvudet hemma när han åkte till VM? Beror det på hans ålder? *kollar EliteProspects*
Han är född -84, så nä. Hetlevrad då, frustrerad kanske?
Men så många korkade utvisningar på en turnering måste väl vara nåt sorts rekord va?

Nu väntar jag med spänning på att Joel ska blogga så jag får se om han tog ”samma bilder som jag”.
Jodå, jag är skadad på fler sätt…. 😉 Sitter och komponerar bilder i huvudet under hockeymatcher på tv… *skakar på huvudet* Titt som tätt skriker jag ”OH! Vilken bild!!” och önskar att väggarna i huset inte var så tunna som de är.

Jaja, dags för kvällsprommis med huliganen. Imorrn blir det till att ringa herr Doctore igen… Hur svårt kan det vara att ringa och säga att det inte var nåt fel i skallen på mig? Han skulle ringt i onsdags eller torsdags (minns inte ju)… *suck*

Idag var en ”sån där” dag igen… Den där känslan av att kroppen sover har jag lyckats plita ner på papper. Det är så den känns att gå i, varje dag. Förklaring? Den lilla glada med tofsar är så jag känner mig i huvudet, det är så stark och glad och pigg jag känner mig. Det stora sjoket är det jag måste släpa omkring på för att överhuvudtaget ta mig nånstans. Man blir lätt utmattad då… 🙂

wp_7538

Visst, jag ritar inte lika fint som Jojo Falk, men ni ser vad det är va? 😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Hunden hindrar glädjeskutt, BÅG brummar åt dumma frågor och jag ritar inte lika fint som Jojo”

  1. Ghostopinion skriver:

    Wenström är en kretin. Varför skulle BÅG avgå efter brons med ett såpass ungt och oerfaret lag? Han bygger för OS. Däremot skulle Wenström gärna få säga upp sig. Tommare tugg än hans kommentarer får man leta efter. Ha det. PS. Jag har också jycke. En amstafftjej. Käkar hellre bananer än barn.

  2. vhcbloggen skriver:

    Precis, med tanke på det fräscha lag han hade att arbeta med så är brons en sjujäkla prestation! 🙂
    Haha, min huligan käkar både bananer och barn… Eller nä, nu ljög jag! Han äter inte barn, men han tycker de är bra märkliga 🙂


Kommentera

