Backes avbryter blogginlägget med brutal tackling, kroppen knarkar utan min vetskap o även hunden blir trött efter en arbetsdag

Ja jäklars, hockey-VM är kul! Odoya är tillbaka i truppen och även om han själv ger sig ett knappt godkänt betyg på 2,5 efter Schweizmatchen så måste jag …. Och precis i detta nu tacklar USAs Backes Sprunger så det ekar i hela hallen. Jag håller med Andreas (Johansson), fy fan vad fegt! Den killen, Backes alltså, ska inte ens vara kvar i landet efter den tacklingen! *svär lite till* Idiot!

Var var jag nu då? Jo! Odoya. Riktigt stabil back som rör sig över hela banan, tycker absolut att han ska ha bättre betyg än 2,5. Såna backar gillar jag 🙂

Tyvärr såg jag bara halva matchen idag. Var ju tvungen att jobba lite, även om min kropp sov hela dagen. Ruggigt skum känsla. Jag ser min kropp, ser mina muskler och de funkar faktiskt när det behövs, men de känns inte liksom… Känns som jag är lika stark som en nyfödd…Dessutom känns det som jag knarkat lustgas hela dagen, pirrar lite… Om det inte vore så meckigt att knarka lustgas skulle jag fasen göra det. Lustgas is da shit! giggle2

Å andra sidan var det väl inget att se egentligen? En match Tre Kronor borde vunnit med tvåsiffrigt, men som nu blev en såsig tillställning utan riktigt glitter på isen. Visserligen vann de men det hade ju kunnat vara roligare att se på tycker jag (usch vad bortskämd jag är med ”lingonhockeyn” 😉 )

Ska bli spännande att se resten av VM. Och som tur är har jag, tack vare jouren, en helsickes massa komptid att ta ut. Även om min chef tycker att jag ska ta ut den i pengar istället eftersom jag tydligen är så viktig att hela bygget rasar när jag inte är där… Märkligt, det märks inte i lönekuvertet iaf… 😉 😛

Voffse snarkar, han brukar bli supertrött på måndagar…

Tagen vid ett tidigare tillfälle, när vi varit ute en timme i värmen… Jobbigt för honom när vinterpälsen fortfarande är kvar… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer on “Backes avbryter blogginlägget med brutal tackling, kroppen knarkar utan min vetskap o även hunden blir trött efter en arbetsdag”

  1. Pia skriver:

    Wow vilka ögon!!!
    Visst är det skumt att kroppen och sinnet kan separera sig. Om det inte vore för alla biverkningar skulle jag också knarka allt som fanns.
    Kram

  2. vhcbloggen skriver:

    De har jag fått av min mamma! 🙂 Typ… nästan, hon har mörkare blå än jag.
    Ja, det är skitskumt! Och irriterande, att jag inte får bestämma själv längre, över min egen kropp!
    Hehe! Jaaa, biverkningarna suger verkligen… 😀
    Kram


Kommentera

