Tussilago i backen betyder vår men däcken får sitta kvar, skitdyra krukor och dejting på nätet är riktigt intressant faktiskt

Oooooiiiih!! Det är våååår!! Typ… eller ja, det är ju vår. Med krokusar, tussilago (jodå jag såg en liten en idag), sol och grusiga gångvägar. Men så är det ju april också, och aprilvädret kan vara lurigt så jag behåller ”vinterdäcken” på ett tag till. Sen ska jag köra slut på sommardäcken och spara för att investera i nya friktionsfria däck till nästnästa säsong. 🙂

Förresten har jag numera min första ”blommande” växt i min lägenhet, får se hur länge den överlever… Enligt rykten så ska det inte vara så svårt att hålla liv i de…

Köpte självvattnande krukor till ”di gröne” också… Höll på att få slaganfall när kassakillen sa hur mycket kalaset på Plantagen gick på: ”Tretusenfyrahundrasextiofem kronor” 😯
Jag drog efter andan och slängde en förskräckt blick på mina sex krukor och fyra plantor… WTF?!
”Oj, nej… jag råkade visst slå in 44 krukor istället för fyra…”
Sådärja, hjärtat tog sig långsamt ner till sin plats till vänster i min bröstkorg och jag drog kortet. Jisses!

6867

Den där köpte jag iofs på Willys men ändå… 🙂

6878

Tjusigt värre men mindre bra med kunskapen om vad det är för nåt jag har i fönstret. Eller, den första är en ”garderobsblomma”, sen var det nåt annat, en monstrea och sen en Benjaminfikus. Men vad de egentligen behöver, med sol och näring och sånt… *rycker på axlarna* Äh, det är självvattnande krukor, då går det på autopilot va?

En liten undran… Jag har ju varit med på en dejtingsajt ett tag nu (och inte träffat en enda IRL, ÄN ska jag säga… 😉 ) Och det jag undrar är, varför i hela friden skriver folk ”Kram” till människor de inte känner? Såna går bort direkt. Jag kanske är ”känslig” eller vad som (skiter i vilket faktiskt, jag är jag) men sånt tycker jag inte man skriver till folk man inte känner.
Eller de där som skriver ”Hej vad söt du är ska vi gå på dejt imorrn” ungefär. Det står i min presentation att jag inte är sån, jag behöver tid på mig (varför kan ni ju fundera på om ni har lust, jag vill inte förklara varför).
Eller de som uppenbart skickar massmejl till ALLA tjejer bara för att se om nån nappar… Vad tusan är det om liksom? Såna går också bort. Har du inte ens tid att läsa presentationen, bye bye…
Å andra sidan är det rätt kul att kolla in dessa killars presentationer. Vissa låter som de söker jobb (?), andra ljuger sig blå om fingrarna (låter det för bra för att vara sant så är det oftast det också) och en del skriver bara sin hotmailadress och vill prata på msn… Varför ska allt gå så fort för?! Jaja, skit samma, jag väntar med spänning på att logga in nästa gång. Bara för att se om X har svarat på mitt senaste mejl… *ler fånigt*

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer on “Tussilago i backen betyder vår men däcken får sitta kvar, skitdyra krukor och dejting på nätet är riktigt intressant faktiskt”

  1. Nemos matte skriver:

    Det var ju ruskigt dyra plantor! 😀 Den där monsteran kommer med tiden att fylla ut ett halvt rum om du sköter den…. *vet*

  2. Katta & Doriz skriver:

    Håller helt med om dejting… Av alla ovanstående saker så orkade jag inte dejta på nätet så länge. Droppen kom när en ville ha cybersex….

    De självvattnande krukorna fyller du på upp till högsta markering, inte mer! Sen kan de torka lite mellan påfyllningarna det gör inget.
    Blommorna du har klarar stark sol. Garderobsblomman vill helst stå lite mörkare. Jag har mina inne i rummet.
    Lycka till!

  3. vhcbloggen skriver:

    Jag fattar inte riktigt grejen, av tusentals nätdejtare finns typ en eller två som är som jag (dvs normal… 😕 ) Märkligt…
    Ska jag byta plats på fikusen och garderobsblomman då kanske? Det är sol jämt i det där fönstret men i hörnet är det lite skuggigt/halvsoligt… 🙂


Kommentera

