Grannen parkerar med imaginär hummer, VIK-Rögle går åt helv*te och mitt knä exploderade

Normalt gillar jag mina ”parkeringsgrannar” men idag fick nog herr Audi totalt hjärnsläpp… Okej att jag tror att min lilla Hyundai är en Hummer men jag tror han blivit tillfälligt smittad av den sjukan… Kan lova att jag svor en låååång harang när jag såg hur han parkerat och dessutom hade grannen på andra sidan parkerat nära min plats också (trots att det är tomt på andra sidan)

Det är ju en jäkla tur att jag är normalbyggd, nästan smal, och kan krångla mig ut med lite god vilja, svordomar och smutsig jacka som följd.

Så här blev det tillslut…

Släp, 1 m, Audi, max 15cm, "Hummern", max 15 cm, Toyota...

Släp, 1 m, Audi, max 15cm, "Hummern", max 15 cm, Toyota...

Liiiite klurigt att ta sig ut ja...

Liiiite klurigt att ta sig ut ja...

Och just nu gjorde Rögle 5-0 på Västerås… Jävla skit..! Och kommentatorerna säger att det är klart… Eh? En liten nyhet boys: Man spelar till klockan stannar. It aint over til the fat lady sings. När klockan stannar efter tjugo minuter i TREDJE perioden. DÅ är matchen slut… Fatta!

Inte nog med det… På lunchen kraschade mitt vänstra knä. Helt utan anledning. Inget snubblande, halkning eller snedsteg. Bara PANG. Small till i knäet så jag skrek. Sen har jag haltat sen dess… Jävla skit..! I övrigt är det som vanligt, ont ont ont…

Jaja, nåt positivt då? Egentligen mår jag ju jäkligt bra rent psykiskt, men just nu är jag lite grinig bara… Har hittat ett sätt att tackla mina nytillkomna ”svagheter”. När jag sluddrar brukar jag överdriva lite och skoja om att jag nallat på spriten som står i kylskåpet i labbet. När jag tappar saker garvar jag och säger ”det var mig en hal jäkel!” När minnet sviker och hjärnan beter sig som hos en tonåring (ni vet, in genom ett öra, ut genom det andra och inget fastnar däremellan… 😉 ) då försöker jag bara förklara att jag inte vet varför det blir så men att det är en del av min charm, haha!

Ska till min nya läkare på måndag. Håller tummarna för att jag får hjälp då. Kan ni hålla några tummar åt mig att det är en läkare som faktiskt orkar bry sig?

Förresten är jag riktigt stolt över min hund. Imorse gick han väldigt uppmärksam i ”Fritt följ” och senare på dagen var han väldigt lyhörd när jag fick ont i knäet. Mattes lille huligan, han börjar bli stor nu. Fyller två om en vecka… 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer on “Grannen parkerar med imaginär hummer, VIK-Rögle går åt helv*te och mitt knä exploderade”

  1. […] Förresten säger matte att Willy är en hummer? En hummer?! Hon tror det i alla fall säger hon… Undra just om den dära vetten hon ska till på måndag kan hjälpa henne med den där vanföreställningen?? […]

  2. Nemos matte skriver:

    Du får väl krypa ut genom bagageluckan… 😀 Tummar kommer att hållas!
    (Jodå, jag smyger omkring i den här bloggen också emellanåt…;) )

  3. vhcbloggen skriver:

    Haha! Där är ju Lix i mim-buren så jag får väl krångla mig ut genom evakueringsluckan på buren *garvar o ser det framför mig*
    Tackar tackar! 🙂
    Kul kul! 😀


Kommentera

